لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۲

اسرائیل: تهدید ایران بسیار جدی است


ژنرال الیعزر شکدی همچنین گفت: «احمدی نژاد و دیگر سران جمهوری اسلامی ایران نیات خود را علیه اسرائیل آشکارا بیان می کنند.»
ژنرال الیعزر شکدی همچنین گفت: «احمدی نژاد و دیگر سران جمهوری اسلامی ایران نیات خود را علیه اسرائیل آشکارا بیان می کنند.»

ژنرال الیعزر شکدی، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در گفت و گویی با برنامه « ۶۰ دقيقه» شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی.بی.اس» گفت که این کشور تهدیدات ایران را بسیار جدی تلقی می کند، «زیرا کسانی نیز در جهان وجود داشتند که فکر می کردند آدولف هیتلر بیهوده تهدید می کند و تهدید خود را عملی نخواهد کرد.»


فرمانده نیروی هوایی اسرائیل که خود از خلبانان برگزيده نيروی هوايی اين کشور در عمليات بمباران راکتور اتمی «اوسیراک» عراق درسال ۱۹۸۱ بود، افزود: «موجودیت اسرائیل از ناحیه تهدیدات برخاسته ازدولتمردان درایران درمعرض جدی ترین خطر است و اسرائیل ازکنار آن با بی اعتنایی نمی گذرد و بیشترین اهمیت را برای این خطرات قائل است.»


ژنرال الیعزر شکدی همچنین گفت: «احمدی نژاد و دیگر سران جمهوری اسلامی ایران نیات خود را علیه اسرائیل آشکارا بیان می کنند.»


این فرمانده نظامی با اشاره به سخنان مقامات ایران در مورد اسرائیل افزود: «آنها علنا می گویند که باید اسرائیل را ازنقشه جغرافیا محو کرد. آنها در هر فرصتی از نابودی اسرائیل سخن می گویند. معاون فرمانده ارتش ایران همین دوهفته پیش گفت که اسرائیل را از اساس محو می کنیم. بنابراین چه جای غفلتی وجود دارد؟ چرا نباید این سخنان را جدی گرفت؟ آنها تنها به تهدید اکتفا نمی کنند. با شتاب هر چه تمامتر برای پیشبرد برنامه های هسته ای خود تلاش می کنند.»



«معاون فرمانده ارتش ایران همین دوهفته پیش گفت که اسرائیل را از اساس محو می کنیم. بنابراین چه جای غفلتی وجود دارد؟ چرا نباید این سخنان را جدی گرفت؟»
ژنرال الیعزر شکدی، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل

وی همچنین گفت: « مقامات ایرانی می گویند علی رغم تمامی فشارهای جهانی به این طرح ها ادامه می دهند. در کنار آن، برنامه هایشان برای تولید موشک های دور برد از پیشرفت بازنایستاده است. الآن نیز موشک هایی دارند که براحتی می تواند اسرائیل را هدف قراردهد. لذا کسانی که به اسرائیل توصیه می کنند که به این تهدیدات دل ندهد، افراد خوش باور یا ابلهی بیش نمی توانند باشند.»


آمریکا، غرب و اسرائیل، ایران را متهم می کنند که قصد ساختن بمب اتمی را دارد، در حالی که تهران این اتهامات را رد کرده، هدف برنامه خود را صلح آمیز می خواند.


«درس عبرت از فجایع نازی ها»


ژنرال الیعزر شکدی یاد آورشد که والدین خود او بازماندگان فجایع نازی ها علیه یهودیان اروپا هستند.


وی گفت: «در روزهای آینده نیز در اسرائیل، سالروز قربانیان فجایع هولوکاست گرامی داشته می شود. ما باید درس عبرت آن رخدادها را به خاطر بسپریم و کسانی را که علیه ما تحریک می کنند و ممکن است هر آن ازخطر بالقوه به خطر بالفعل تبدیل شوند، زیرنظر بگیریم.»


ژنرال شکدی افزود: « ما باید تنها به خود اتکا کنیم زیرا درزمان حکومت نازی ها دیدیم که دیگرانی که ازمقابله با هیتلر سخن می گفتند، برای نجات جان یهودیان تلاشی نکردند. آن زمان کشوراسرائیل برای دفاع ازیهودیان وجود نداشت. اما اکنون که چنین کشوری وجود دارد، تنها باید با تکیه به قوای خود ازخویشتن دفاع کند و بیهوده چشم انتظارهیچ یاری رسان یا کشوری بیگانه نباشد.»



زئو راز، یک فرمانده ارشد نیروی هوایی اسرائیل که درزمان بمباران راکتور اتمی «اوسیراک» عراق، فرماندهی آن عملیات را برعهده داشت، در برنامه «سی.بی.اس» گفت: «در عراق تنها می بایست یک تاسیسات را نابود می کردیم. اما ایران برنامه هسته ای خود را درنقاط متعدد پراکنده کرده و بخشی ازآن، در دل کوه ها و زیرزمین قرار دارد و اگر دستور بمباران داده شود، می بایست، تاسیسات و نقاط زیادی همزمان مورد حمله قرارگیرد. بنابراین، وضعیت درقیاس با سال 1981 بسیار پیچیده تر است».



زئو راز می افزاید: «من امیدوارم که این معضل از راه های دیگری حل شود. اما بدترین وضعیت می تواند این باشد که ایران به جنگ افزارهسته ای برسد».


دراین گزارش با شماری ازخلبانان زبده اسرائیلی بدون آنکه تمامی چهره آنها دیده شود، مصاحبه شده و تمرین های این خلبانان را ثبت کرده است.


ژنرال زیو لوی، فرمانده پایگاه هوایی «رامون»، گفت: «ما زمان زیادی را به تمرین های لازم اختصاص می دهیم. ما نباید درهیچ جنگی ببازیم. باخت ما دریک جنگ به منزله پایان عمر اسرائیل خواهد بود.»


XS
SM
MD
LG