لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۵

کنگره آماده شنیدن گزارش ژنرال پتراوس می شود


ژنرال دیوید پتراوس در کنار جرج بوش در سفر اخیر وی به عراق
ژنرال دیوید پتراوس در کنار جرج بوش در سفر اخیر وی به عراق

دیوید پتراوس، فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در عراق و رایان کروکر، سفیر آمریکا در این کشور روز دوشنبه، دهم سپتامبر، گزارش خود در مورد اوضاع عراق را به کنگره این کشور ارایه می دهند.


ژنرال پتراوس و آقای کروکر به سوالات اعضای کنگره آمریکا در مورد وضعیت عراق پاسخ می دهند.


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دو مقام ارشد آمریکایی در عراق در سه جلسه، در هفته جاری به سوالات «سخت» دمکرات ها و جمهوریخواهان میانه رو در کنگره پاسخ می دهند.


برخی از مقامات که با طرز تفکر ژنرال پتراوس و رایان کروکر آشنا هستند می گویند: آنها اعلام خواهند کرد که از پیشرفت سیاسی نوری المالکی نخست وزیر عراق برای «مصالحه ملی» در این کشور نا امید هستند ولی از کنگره خواهند خواست که نیروهای آمریکایی در عراق را کاهش ندهد.



  • برخی از مقامات که با طرز تفکر ژنرال پتراوس و رایان کروکر آشنا هستند می گویند: آنها اعلام خواهند کرد که از پیشرفت سیاسی نوری المالکی نخست وزیر عراق برای «مصالحه ملی» در این کشور نا امید هستند ولی از کنگره خواهند خواست که نیروهای آمریکایی در عراق را کاهش ندهد.

بسیاری از سیاستمداران حزب دمکرات، روز یکشنبه، سیاست کاخ سفید در عراق را زیر سوال بردند و اعلام کردند که آنها همچنان خواستار جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور هستند.


سناتور جوزف بایدن، سناتور حزب دمکرات و یکی از امیدهای ریاست جمهوری این حزب، که از سفری به عراق بازگشته، می گوید: «واقعیت این است که موفقیت محدودی در عراق به دست آمده و بغداد و استان الانبار همچنان نا امن هستند.»


سناتور آرلن اسپکتر از حزب جمهوریخواه نیز گفت: «وی برای ژنرال پتراوس احترام قایل است ولی کورکورانه از وی پیروی نخواهد کرد.»


اما برخی از مقاماتی که نخواستند هویتشان فاش شود به آسوشیتدپرس گفته اند: دیوید پتراوس و رایان کروکر به کنگره خواهند گفت که نتیجه اعزام ۳۰ هزار سرباز اضافی به عراق بهتر از انتظار آنها بوده و موجب ثبات شده است.


«نیروهای عراقی آماده نیستند»


در همین حال نوری المالکی، نخست وزیر عراق روز دوشنبه به نمایندگان مجلس عراق گفت که نیروهای نظامی عراق در حال حاضر آمادگی لازم برای جایگزین شدن نیروهای آمریکایی را ندارند.


نخست وزیر عراق که چند ساعت پیش از ارایه گزارش ژنرال پتراوس سخن می گفت، اعلام کرد:«از زمانی که آمریکا نیروهای بیشتری را به عراق اعزام کرده است میزان خشونت ها در بغداد ۷۵ درصد کاهش نشان می دهد.»


وی افزود: ما موفق شدیم از ورود عراق به جنگی فرقه ای جلوگیری کنیم و «مصالحه ملی» تنها راه حل برای عراق است.


XS
SM
MD
LG