لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۹

واکنش افغانستان به اظهارات وزیرخارجه پاکستان


وزیر خارجه پاکستان اخیرا گفته بود که ناتو در نبرد با طالبان شکست خورده است.
وزیر خارجه پاکستان اخیرا گفته بود که ناتو در نبرد با طالبان شکست خورده است.

وزارت خارجه افغانستان اظهارات خورشید قصوری، وزیر خارجه پاکستان، در مورد تعامل با طالبان را مداخله صریح در امور داخلی افغانستان خوانده است.


خورشید قصوری ، وزیر خارجه پاکستان در دیدار با ژنرال ریچاردز ، فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان و وزیرخارجه هلند اعلام کرد که ناتو در نبرد با طالبان شکست خورده است.


احمد رشید خبرنگار پاکستانی از قول آقای قصوری نوشت که به جای جنگ با شبه نظامیان طالبان، ناتو و جامعه بین المللی باید آنان را به رسمیت بشناسند.


سلطان احمد بهین سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در مورد اظهارات آقای قصوری ، گفت که پاکستان هنوز به فکر بازگشت یک نظام طالبانی و دست نشانده این کشور در افغانستان است.



نیروهای ناتو تا زمانی که افغانستان دارای ارتش قدرتمند نشود و تروریسم نیز نابود نگردد،در افغانستان حضور خواهند داشت. بهین

آقای بهین تاکید کرد نیروهای ناتو تا زمانی که افغانستان دارای ارتش قدرتمند نشود و تروریسم نیز نابود نگردد، در افغانستان حضور خواهند داشت.


وزیر خارجه پاکستان در آستانه اجلاس رهبران ناتو در ریگا ، پایتخت لتونی ، در عین حال گفته بود که به جای دولت فعلی افغانستان بهتر است یک دولت ائتلافی با حضور طالبان تشکیل شود.


سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در این باره گفت که پاکستان از حضور یک دولت قدرتمند مرکزی در افغانستان نگران است.


سلطان احمد بهین تصریح کرد: افغانستان همواره کوشیده است تا روابط نزدیک با همسایگان خود داشته باشد.


او گفت که کابل می خواهد روابط خود را بر اساس اصل عدم مداخله در امور یک دیگر با هر کشوری تنظیم کند.


سخنگوی وزارت خارجه افغانستان پیروزی بر تروریسم بین المللی در افغانستان را منوط به همکاری همسایه های این کشور و جامعه جهانی دانست.


وی افزود که باید جامعه بین المللی بر کشورهایی که برای اهداف سیاسی از تروریست ها حمایت می کنند، فشار سیاسی وارد کند تا از حمایت این افراد دست بکشند.


XS
SM
MD
LG