لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۷

بوش: مک کین آماده رهبری آمریکا است


جورج بوش به طور کامل از مک کین حمایت کرد و وی را آماده رهبری آمریکا دانست. (عکس:EPA)
جورج بوش به طور کامل از مک کین حمایت کرد و وی را آماده رهبری آمریکا دانست. (عکس:EPA)

جورج بوش، رييس جمهوری آمريکا، در دومين روز از کنوانسيون ملی حزب جمهوريخواه، جان مک کين را آماده رهبری ایالات متحده دانست.


سخنان آقای بوش روز سه شنبه از طريق ارتباط ويدئويی برای حاضرين در کنوانسيون ملی حزب جمهوريخواه که در شهر سنت پل ايالت مينه سوتا گرد هم آمده اند، پخش شد.


رييس جمهوری آمريکا افزود: «ما احتياج به رييس جمهوری داريم تا درس های ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را آموخته باشد تا بتواند از آمريکا محافظت کند. »


آقای بوش افزود: «ما بايد حملات را پيش از آنکه اتفاق افتد، متوقف کنيم و منتظر نمانيم تا دوباره مورد حمله قرار بگيريم.»


وی همچنين جان مک کين را به دليل حمايت وی از استراتژی آمريکا در عراق ستود.


پيام ويديويی جرج بوش کوتاه بود و حدود هشت دقيقه بيشتر طول نکشيد.


دينا پرينو، سخنگوی کاخ سفيد پيشتر اعلام کرد که برگزارکنندگان کنوانسيون ملی جمهوريخواهان و رييس جمهوری آمريکا تصميم گرفته اند که جورج بوش پيام خود را از واشينگتن ارسال کند و به شهر سنت پل نرود.


سخنگوی کاخ سفيد افزود: رييس جمهوری آمريکا ترجيح داده است تا وضعيت آسيب ديدگان طوفان گوستاو را از نزديک دنبال کند.


  • «ما بايد حملات را پيش از آنکه اتفاق افتد، متوقف کنيم و منتظر نمانيم تا دوباره مورد حمله قرار بگيريم.»
جورج بوش

کنوانسيون حزب جمهوری خواه قرار است به طور رسمی سناتور جان مک کين را به عنوان کانديدای اين حزب در انتخابات رياست جمهوری آمريکا که در ماه نوامبر آينده برگزار شود، معرفی کند.


به گزارش خبرگزاری «رويترز»، اگر چه طبق آخرين نظر سنجی ها، فقط حدود ۳۰ درصد از آمريکايی ها از عملکرد جورج بوش ابراز رضايت کرده اند، ولی وی همچنان در ميان محافظه کاران آمريکا محبوبيت دارد.


به دليل طوفان شديد «گوستاو»، کنوانسيون ملی حزب جمهوريخواه نخستين روز گردهم آيی را به جمع آوری کمک برای آسيب ديدگان اين طوفان اختصاص داد و سخنرانی جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا از برنامه حذف شد.


جان مک کين قرار است روز چهارشنبه از سوی حزب جمهوريخواه، به طور رسمی کانديدای اين حزب برای انتخابات رياست جمهوری در چهارم نوامبر شود.


در همين حال به گزارش برخی خبرگزاری ها، انتخاب سارا پيلين به عنوان معاون مک کين موجب شور و اشتياقی زيادی در کمپين جمهوريخواهان شده و حزب جمهوريخواه موفق به جمع آوری ۴۷ ميليون دلار کمک مالی از هواداران خود شده است.


سارا پيلين که در سال ۲۰۰۶ به عنوان فرماندار ايالات آلاسکا انتخاب شده، يک محافظه کار مسيحی محسوب می شود و به شدت با سقط جنين مخالف است.


وی دو روز پیش اعلام کرد که دختر ۱۷ ساله اش باردار است. دختر خانم پيلين ازدواج نکرده است و همين مسئله باعث بروز برخی بحث ها پيرامون به خطر افتادن موقعيت جان مک کين در انتخابات رياست جمهوری شده است.


سارا پيلين می گويد: دخترش، بريستل، کودک خود را به دنيا می آورد و با پدر فرزندش ازدواج می کند.


معاون جان مک کين اين سخنان را در حالی بيان کرد که برخی از سايت ها و وبلاگ ها اين شايعه را منتشر کرده بودند که «پسر پنج ماهه سارا پيلين در واقع فرزند دخترش است و وی در اين مورد دروغ گفته است.»


خانم پيلين اين شايعه ها را تکذيب کرده است. کنوانسيون ملی حزب جمهوريخواه تا چهارم سپتامبر ادامه دارد.


XS
SM
MD
LG