لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۰

آغاز گردهمایی حزب جمهوریخواه برای نامزدی مک کین


کنوانسيون ملی حزب جمهوريخواه تا چهارم سپتامبر ادامه دارد.(عکس: AFP)
کنوانسيون ملی حزب جمهوريخواه تا چهارم سپتامبر ادامه دارد.(عکس: AFP)

گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه آمریکا برای انتخاب رسمی جان مک کین به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری همزمان با افزایش شایعات در باره معاون وی آغاز شد.


کنوانسيون ملی حزب جمهوريخواه آمريکا روز دوشنبه در شهر سنت پل در ايالت مينه سوتا آغاز به کار کرد.


به دليل طوفان شديد «گوستاو»، کنواسيون ملی حزب جمهوريخواه نخستين روز گردهم آيی را به جمع آوری کمک برای آسيب ديدگان اين طوفان اختصاص داد و سخنرانی جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا از برنامه حذف شد.


این طوفان که روز دوشنبه به آمریکا رسید موجب فرار حدود دو میلیون نفر از محل سکونتشان شده است.


در نشست روز دوشنبه، لورا بوش بانوی اول آمريکا و سيدنی مک کين، همسر سناتور جان مک کين، به جمع آوری کمک های نقدی برای آسيب ديدگان طوفان «گوستاو» دست زدند.


پيام های فرمانداران چهار ايالت، تگزاس، آلاباما، فلوريدا و می سی سی پی، که بر اثر طوفان «گوستاو» آسيب ديده اند، از طريق اس ام اس به اطلاع حاضرين در کنوانسيون رسيد.


به گزارش «رويترز»، اگر چه طوفان موجب شد که برنامه سخنرانی آقای بوش در اين کنواسيون لغو شود ، ولی حدود ده هزار نفر عليه سياست های دولت آمريکا در شهر سنت پل دست به تظاهرات زده و شعارهايی عليه جنگ در عراق سر دادند. پليس آمريکا دست کم ۱۳۰ نفر از آنها را دستگير کرده است.


جان مک کين قرار است روز چهارشنبه به طور رسمی از سوی حزب جمهوريخواه، کانديدای اين حزب برای انتخابات رياست جمهوری، در چهارم نوامبر شود.


در همين حال به گزارش برخی خبرگزاری ها، انتخاب سارا پيلين به عنوان معاون مک کين موجب شور و اشتياقی زيادی در کمپين جمهوريخواهان شده و حزب جمهوريخواه موفق به جمع آوری ۴۷ ميليون دلار کمک مالی از هواداران خود شده است.


سارا پیلين که در سال ۲۰۰۶ به عنوان فرماندار ايالات آلاسکا انتخاب شده، يک محافظه کار مسيحی محسوب می شود و به شدت با سقط جنين مخالف است، اعلام کرد که دختر ۱۷ ساله اش باردار است.


دختر خانم پیلین ازدواج نکرده است و همین مسئله باعث بروز برخی بحث ها پیرامون به خطر افتادن موقعیت جان مک کین در انتخابات ریاست جمهوری شده است.


سارا پیلین می گوید: دخترش، بريستل، کودک خود را به دنيا می آورد و با پدر فرزندش ازدواج می کند.


معاون جان مک کین اين سخنان را در حالی بیان کرد که برخی از سايت ها و وبلاگ ها اين شايعه را منتشر کرده بودند که «پسر پنج ماهه سارا پیلين در واقع فرزند دخترش است و وی در اين مورد دروغ گفته است.»


خانم پیلین این شایعه ها را تکذیب کرده است. کنوانسيون ملی حزب جمهوريخواه تا چهارم سپتامبر ادامه دارد.


XS
SM
MD
LG