لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۳

باراک اوباما به طور رسمی نامزد انتخابات می شود


طبق آخرين نظرسنجی ها فقط حدود ۶۶ درصد از هواداران خانم کلينتون حاضرند در انتخابات رياست جمهوری ماه نوامبر به باراک اوباما رای دهند.(عکس: AFP)
طبق آخرين نظرسنجی ها فقط حدود ۶۶ درصد از هواداران خانم کلينتون حاضرند در انتخابات رياست جمهوری ماه نوامبر به باراک اوباما رای دهند.(عکس: AFP)

کنوانسيون ملی حزب دمکرات آمريکا به ریاست هوارد دین، برای معرفی رسمی باراک اوباما به عنوان نامزد اين حزب در انتخابات رياست جمهوری، روز دوشنبه، در شهر دنور در ايالت کلرادو آغاز می شود.


ميشل اوباما، همسر باراک اوباما، از سخنرانان اصلی اين گردهمايی است که ساعت پنج بعد از ظهر به وقت شرق آمريکا در دنور آغاز می شود.


شخصيت های سياسی معروفی نيز از حزب دمکرات از جمله نانسی پلوسی، رهبر مجلس نمايندگان آمريکا، لی هميلتون، نماينده سابق مجلس نمايندگان این کشور و جسی جکسون که از معروفترين فعالان جامعه مدنی سياه پوستان آمريکا است، روز دوشنبه در این گردهمایی سخنرانی می کنند.


برخی از نزديکان سناتور ادوارد کندی، برادر جان اف کندی، رييس جمهوری فقيد آمريکا، اعلام کردند، احتمال دارد اين شخصيت معروف حزب دمکرات که اخيرا به دليل مبتلا شدن به سرطان مغز مورد جراحی قرار گرفته، در گردهمايی حزب دمکرات سخنرانی کند.


سايت رسمی کنوانسيون ملی حزب دمکرات اعلام کرده است که روز دوشنبه محور سخنرانی ها، زندگی باراک اوباما و تغييری که وی می خواهد در آمريکا بوجود آورد، خواهد بود.


سناتور هيلاری کلينتون، رقيب اصلی باراک اوباما در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات روز سه شنبه در اين نشست سخنرانی می کند.


به نوشته روزنامه واشينگتن پست، چاپ آمريکا، مهمترين موضوع روزهای نخستين اين کنفرانس در مورد خانم کلينتون و هواداران وی خواهد بود.


واشينگتن پست افزود: «خانم کلينتون که در مبارزه انتخاباتی خود با باراک اوباما موفق به کسب ۱۸ ميليون رای شد، قرار است روز چهارشنبه حمايت خود را به طور رسمی از اوباما اعلام کند.»


طبق آخرين نظرسنجی ها فقط حدود ۶۶ درصد از هواداران خانم کلينتون حاضرند در انتخابات رياست جمهوری ماه نوامبر به باراک اوباما رای دهند.


اين گردهمايی، روز پنجشنبه اين هفته با سخنرانی سناتور باراک اوباما پايان می گيرد. در اين مورد اوباما به خبرنگاران گفت: « احتمال دارد که سخنرانی من به خوبی سخنرانی های سه شب نخستين نباشد ولی اميدوارم برای مردم آمريکا روشن شود که با چه انتخابی در ماه نوامبر روبرو خواهند بود.»


انتظار می رود بيش از چهار هزار نماينده دمکرات و دهها هزار نفر از حاميان اين حزب، مقام های رسمی و خبرنگاران در اين نشست شرکت کنند.


باراک اوباما نخستين نامزد سياه پوست رياست جمهوری آمريکا است که توانسته نامزدی يک حزب عمده اين کشور را برای خود قطعی کند.


او اخيرا جوزف بايدن از سناتورهای ارشد آمريکا را به عنوان معاون خود برگزيد. جوزف بايدن، سال ها رييس کميسيون روابط خارجی سنا بوده و تجربه زيادی در مسائل بين المللی دارد.


XS
SM
MD
LG