لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۲

عدم توافق اتحادیه اروپا درباره تشديد تحريم عليه ايران


وزيران امور خارجه کشورهای اتحاديه اروپا روز دوشنبه ۱۵ اکتبر، در مورد به اجرا گذاشتن تحريم های بيشتر عليه ايران به توافق نرسيدند.
وزيران امور خارجه کشورهای اتحاديه اروپا روز دوشنبه ۱۵ اکتبر، در مورد به اجرا گذاشتن تحريم های بيشتر عليه ايران به توافق نرسيدند.

وزيران امور خارجه کشورهای اتحاديه اروپا روز دوشنبه ۱۵ اکتبر، در لوکزامبورگ، در مورد به اجرا گذاشتن تحريم های بيشتر عليه ايران، به توافق نرسيدند.


وزيران امور خارجه کشورهای عضو اتحاديه اروپا، روز دوشنبه در لوکزامبورگ، به رايزنی در مورد برنامه هسته ای ايران پرداختند.


تلاش برنار کوشنر، وزير امور خارجه فرانسه، برای تشديد تحريم ها از سوی اتحاديه اروپا عليه ايران با موفقيت روبرو نشد.


وزير امور خارجه فرانسه در نامه ای که اوايل ماه گذشته به همتایان اروپایی خود نوشت، از کشورهای عضو اتحاديه اروپا خواست که خارج از چارچوب سازمان ملل، تحريم های جديدی عليه ايران به اجرا بگذارند.



خاوير سولانا، رييس سياست خارجی اروپا: «در حال حاضر ما به تحريم های بيشتر فکر نمی کنيم.»

برخی از کشورهای اروپایی مانند اتریش به شدت با درخواست آقای کوشنر مخالفت کردند.


پنج عضو دايمی شورای امنيت شامل آمريکا، روسيه، بريتانيا، فرانسه، چين و آلمان تصميم گرفتند که بررسی تحريم های جديد عليه ايران را تا پايان ماه نوامبر به تعويق بياندازند.


آژانس بين المللی انرژی اتمی به ايران تا پايان ماه نوامبر وقت داده تا ابهامات را در مورد برنامه هسته ايش را بر طرف سازد.


به گزارش آسوشيتدپرس، وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا در بيانيه ای اعلام کردند که پس از اين زمان-پايان نوامبر- اتحاديه اروپا در مورد اقدامات بيشتر عليه ايران تصميم خواهد گرفت.


خاوير سولانا، رييس سياست خارجی اروپا به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر ما به تحريم های بيشتر فکر نمی کنيم.»


وزيران امور خارجه در عین حال به ايران هشدار دادند در صورتی که اين کشور همکاری لازم را با آژانس نکند، تحريم های بيشتری در انتظار تهران خواهد بود.


ديويد ميليبند، وزير امور خارجه بريتانيا، به خبرنگاران گفت:« تجارت اروپا با ایران، از ژانويه امسال تا ماه مه، ۳۷ درصد کاهش يافته و اتحاديه اروپا پيامی روشن به رژيم ايران فرستاده که رهبران اين کشور بايد قطعنامه های شورای امنيت را به اجرا بگذارند.»


اتحادیه اروپا گروهی از کارشناسان را مامور مطالعه و بررسی تحریم های جدید علیه ایران کرده است.


کشورهای غربی ايران را متهم می کنند که قصد ساختن بمب اتمی را دارد ولی تهران همواره اين اتهامات را رد کرده و هدف برنامه هسته ای خود را توليد برق اعلام کرده است.


XS
SM
MD
LG