لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۰

اعتراض ایران به اظهارات تازه برنار کوشنر


کاردار فرانسه به وزارت امور خارجه ایران احضار شد
کاردار فرانسه به وزارت امور خارجه ایران احضار شد

جمهوری اسلامی روز چهارشنبه با احضار کاردار فرانسه در تهران به اظهارات اخير برنار کوشنر درباره برنامه اتمی ايران اعتراض کرد.


بر اساس گزارش خبرگزاری های ایران و به نقل از بيانيه وزارت امور خارجه ايران، « ژان گربلينگ» کاردار فرانسه در تهران توسط رييس اداره دوم غرب اروپا احضار و نسبت به اظهارات تازه مسئول ديپلماسی فرانسه رسما اعتراض شد.


برنار کوشنر، روز سه شنبه در گفت وگو با کانال يک راديو فرانسه گفته بود: « وضع موجود در ايران خطرناک است و دستيابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای، اوضاع را در خاورميانه پيچيده خواهد کرد.»



  • روابط تهران و پاريس از زمان روی کار آمدن نيکلا سرکوزی، رييس جمهوری فرانسه دچار تنش های زيادی شده و سخنان وزير امور خارجه فرانسه در دو هفته پيش بر شدت اين بحران افزوده است.

اين مقام فرانسوی با اشاره به نفوذ تاثير گذار ايران در عراق و خاورميانه اظهار داشت:« اين مسايل از ايران مکان هولناکی ساخته است تا مهم ترين خطر در جهان به شمار رود. اگر به اين وضعيت، بمب اتمی نيز اضافه شود آن زمان به نظر من مساله بسيار مشکل ساز خواهد شد.»


وی بار ديگر از کشورهای غربی خواست تا ضمن ادامه مذاکرات با ايران درباره برنامه اتمی اين کشور، در مسير تشديد تحريم ها گام بردارد.


روابط تهران و پاريس از زمان روی کار آمدن نيکلا سرکوزی، رييس جمهوری فرانسه دچار تنش های زيادی شده و سخنان وزير امور خارجه فرانسه در دو هفته پيش بر شدت اين بحران افزوده است.


آقای کوشنر در اظهارات پيشين خود که با واکنش های گسترده جهانی روبرو شد اعلام کرد که جهان بايد خود را برای بدترين چيزها که همانا جنگ احتمالی با ايران است آماده کند.


به رغم اين اظهارات، واشينگتن بر تدام استفاده از ديپلماسی برای حل بحران اتمی ايران تاکيد کرده ولی در عين حال گفته است که همه گزينه ها را روی ميز قرار داده است.


روز جمعه گذشته، ۲۸ سپتامبر، شش قدرت بزرگ جهانی شامل آمريکا، چين، روسيه، بريتانيا، فرانسه و آلمان موافقت کردند که مذاکرات خود بر سر اعمال دور سوم تحريم ها عليه ايران را تا ماه نوامبر به تعويق اندازند.


دو کشور چين و روسيه که از اعضای دايمی شورای امنيت هستند با تشديد تحريم ها عليه ايران مخالفت کرده اند.


کشورهای غربی، ايران را متهم می کنند که قصد ساخت بمب اتمی دارد. ايران همواره اين اتهامات را رد کرده و هدف برنامه هسته ای خود را توليد برق اعلام کرده است.


در همین زمینه

XS
SM
MD
LG