لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۸

کوشنر: وضع موجود در ایران خطرناک است


برنار کوشنر می گوید که «تحريم ها، بخشی از راه حل برنامه اتمی ايران است.»
برنار کوشنر می گوید که «تحريم ها، بخشی از راه حل برنامه اتمی ايران است.»

برنار کوشنر، وزير امور خارجه فرانسه روز سه شنبه بار ديگر از کشورهای غربی خواست تا ضمن ادامه مذاکرات با ايران درباره برنامه اتمی اين کشور، در مسير تشديد تحريم ها گام بردارد.


آقای کوشنر به کانال يک راديو فرانسه گفت:«تنها با تشديد تحريم هاست که جمهوری اسلامی غرب را جدی خواهد گرفت.»


وی افزود: «وضع موجود در ايران خطرناک است و دستيابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای، اوضاع را در خاورميانه پيچيده خواهد کرد.»



  • «وضع موجود در ايران خطرناک است و دستيابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای، اوضاع را در خاورميانه پيچيده خواهد کرد.»
وزیر امور خارجه فرانسه

اين مقام فرانسوی با اشاره به نفوذ تاثير گذار ايران در عراق و خاورميانه اظهار داشت:« اين مسايل از ايران مکان هولناکی ساخته است تا مهم ترين خطر در جهان به شمار رود. اگر به اين وضعيت، بمب اتمی نيز اضافه شود آن زمان به نظر من مساله بسيار مشکل ساز خواهد شد.»


وزير امور خارجه فرانسه در بخشی ديگر از سخنان خود گفت:« تحريم ها، بخشی از راه حل برنامه اتمی ايران است.»


وی در عين حال افزود: « اما اينکه آيا ما بايد روزی جلوتر هم برويم يا نه، بايد گفت که چنين امری امکان پذیر است.»


آقای کوشنر درباره قدم های بعدی اظهار نظری نکرد، ولی وی دو هفته پیش در سخنانی صریح گفته بود که «ما باید خود را برای بدترین چیزها که همانا جنگ احتمالی با ایران است آماده کنیم.»


روز جمعه گذشته، ۲۸ سپتامبر، شش قدرت بزرگ جهانی شامل آمريکا، چين، روسيه، بريتانيا، فرانسه و آلمان موافقت کردند که مذاکرات خود بر سر اعمال دور سوم تحريم ها عليه ايران را تا ماه نوامبر به تعويق اندازند.


دو کشور چين و روسيه که از اعضای دايمی شورای امنيت هستند با تشديد تحريم ها عليه ايران مخالفت کرده اند.


رایزنی برای تحریم های اتحادیه اروپا


آژانس بين المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که قادر خواهد بود تا ماه نوامبر اعلام کند «آيا ايران با حسن نيت با آژانس همکاری می کند يا مانند آنچه برخی ها می گويند، درصدد خريدن زمان است.»


ايران در تابستان سال جاری موافقت کرد تا ماه نوامبر به تمام پرسش های آژانس درباره ماهيت برنامه های سابق اتمی خود پاسخ دهد.


فرانسه در ماه های اخير خواهان اعمال تحريم های سخت تر عليه جمهوری اسلامی ايران شده است.


برنار کوشنر جمعه گذشته گفت: از شرکای اروپايی فرانسه خواهد خواست تا در نشست آينده وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا در روز ۱۵ اکتبر، درباره اعمال تحريم هايی از سوی اين اتحاديه عليه ايران به بحث و رايزنی بپردازند.


کشورهای غربی، ايران را متهم می کنند که قصد ساختن بمب اتمی دارد. ايران همواره اين اتهامات را رد کرده و هدف برنامه هسته ای خود را توليد برق اعلام کرده است.


XS
SM
MD
LG