لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۵

«ایران موشک های ساخت چین به عراق می فرستد»


گروه هایی در ایران موشک های ساخت چین را به طور قاچاقی وارد عراق می کنند.
گروه هایی در ایران موشک های ساخت چین را به طور قاچاقی وارد عراق می کنند.

مقامات نظامی آمریکا روز یکشنبه ۲۲ ژوئیه اعلام کردند که گروه هایی در ایران موشک های ساخت چین را به طور قاچاقی وارد عراق می کنند و آنها را در اختیار شورشیان قرار می دهند.


مارک فوگس سخنگوی ارتش آمریکا به خبرنگاران گفت کسانی که گفته می شود ماموران ایرانی هستند به قاچاق اسلحه به خاک عراق ادامه می دهند.


وی افزود این اسلحه ها شامل موشک های ساخت چین و یا بمب های نفوذکننده در خودروها، که به موشک های ضد زره معروفند، می شود.


به گزارش خبرگزاری فرانسه این مقام نظامی آمریکایی اعلام کرد که شبکه هایی در عراق وجود دارد که این سلاح ها را از ایران وارد خاک این کشور می کنند.


وی افزود نیروهای آمریکایی در پایان این هفته دو نفر مظنون به قاچاق اسلحه را در نزدیکی مرز ایران و عراق دستگیر کردند.گفته می شود این دو نفر در ارتباط نزدیک با سپاه قدس بودند.


وی به خبرنگاران گفت برخی از باقیمانده خمپاره ها که مشاهده می کنید فقط ساخت ایران است. این مقام نظامی آمریکا گفت بسیاری از افراد متعلق به گروه های افراطی شیعه که توسط ماموران ایرانی تعلیم دیدند از ارتش مهدی مقتدی صدر انشعاب کرده اند.


وی گفت ما فکر می کنیم این شورشیان شیعه متعلق به سلول های مخفی هستند و در مقابل مقامات ارشد ارتش مهدی پاسخگو نیستند.


ارتش آمریکا بارها ایران را متهم به قاچاق اسلحه به عراق و تعلیم شورشیان عراقی کرده است. دولت ایران همواره این اتهامات را رد کرده و اعلام کرده که این کشور تمامی تلاش خود را برای ایجاد ثبات در عراق می کند.


XS
SM
MD
LG