لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۳

چهار سرباز آمریکایی در عراق کشته شدند


ژنرال هرتلینگ می گوید عملیات گسترده علیه القاعده با مقاومت کمی مواجه شده است.
ژنرال هرتلینگ می گوید عملیات گسترده علیه القاعده با مقاومت کمی مواجه شده است.

مقامات نظامی آمريکايی در عراق، روز چهارشنبه، نهم فوريه، اعلام کردند که چهار سرباز اين کشور و دست کم ۲۰ نفر که گفته می شود شبه نظامی بودند، کشته شده اند.


مقامات آمريکايی گفتند که اين افراد در چند عمليات مختلف در نقاط مختلف عراق کشته شده اند.


ارتش آمريکا همچنين اعلام کرد که ۳۲ نفر از شبه نظاميان افراطی در عراق توسط نيروهای آمريکايی و عراقی دستگير شده اند.


به گزارش خبرگزاری آلمان، سه نفر از سربازان آمريکايی که در عمليات روز سه شنبه در شمال عراق زخمی شده بودند ، به دليل شدت جراحات جان باختند و چهارمين سرباز نيز در روز دوشنبه، در جنوب شرقی بغداد، کشته شده است.


از آغاز ماه ژانويه تاکنون ، ۱۱ سرباز آمريکايی جان خود را در عراق از دست داده اند. از زمان حمله آمريکا به عراق در سال ۲۰۰۳، تا کنون ۳۹۱۵ نفر از سربازان آمريکايی در عراق کشته شده اند.


مقامات عراقی نيز اعلام کردند که ۲۲ نفر را که گفته می شود از شورشيان عراقی هستند، در کربلا که در ۱۰۰ کيلومتری جنوب بغداد واقع است دستگير کرده و يک مخفيگاه اسلحه را نيز کشف کرده اند.


عملیات گسترده علیه القاعده


در همين حال ژنرال آمريکايی، مارک هرتلينگ روز چهارشنبه به خبرنگاران در عراق گفت که عمليات گسترده ای که عليه نيروهای افراطی در اين کشور آغاز شده است و تاکنون نيروهای آمريکايی و عراقی با مقاومت کمی روبرو شده اند.


به گزارش آسويشتدپرس، در اين عمليات ۲۴ هزار نفر از نيروهای آمريکايی ، ۵۰ هزار از سربازان ارتش عراق و ۸۰ هزار مامور پليس شرکت دارند.


يکی از اهداف اصلی اين عمليات پاکسازی استان دياله در شمال شرقی بغداد از گروه القاعده است. مقامات نظامی می گويند که استان دياله از مناطق بسيار خطرناک عراق به شمار می رود و اغلب فعالان گروه القاعده در عراق، که پس از عمليات مشترک آمريکا و نيروهای عراقی از استان انبار و بغداد فراری شده اند، به دياله و شهر موصل نقل مکان کرده اند.


مقامات آمريکايی اين عمليات را از روز سه شنبه گذشته آغاز کرده و آن را «فانتوم فونيکس» ناميده اند.


ژنرال هرتلينگ در مقابل اين سوال که چرا آمريکا در اين زمان اين عمليات را آغاز کرده است ، پاسخ داد: «چرا الان؟ برای اينکه ما قدرت انجام اين کار را داريم. بغداد و انبار امنيت بيشتری پيدا کرده اند.»


اين ژنرال آمريکايی گفت اين عمليات سه مرحله دارد در ابتدا نيروهای آمريکايی و عراقی منطقه را از وجود شورشيان پاکسازی می کنند. سپس پليس عراق نظم و قانون در اين منطقه ها بر قرار می کند و در مرحله سوم شوراهای بيداری که اکثر اعضای آنها را شبه نظاميان سنی هوادار آمريکا تشکيل می دهد در حفظ ثبات در اين مناطق کمک می کنند.


XS
SM
MD
LG