لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۴

طالبان دو گروگان زن کره ای را آزاد کردند


آزادی این گروگان ها پس از چند روز تاخیر انجام شد.
آزادی این گروگان ها پس از چند روز تاخیر انجام شد.

شورشیان طالبان دو گروگان زن کره ای را روز دوشنبه، ۱۳ اوت، آزاد کردند. این دو نفر همراه با ۲۱ نفر دیگر از شهروندان کره ای در روز ۱۹ ژوئیه توسط طالبان به گروگان گرفته شده بودند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دو نفر به نام های کیم کیونگ جا وکیم جی نا، در روز دوشنبه در اختیار کمیته بین المللی صلیب سرخ در نزدیکی شهر غزنی قرار گرفتند.


هر دو زن روسری بر سر داشتند و گریه می کردند. این دو زن کره ای ابتدا در اختیار حاجی ظاهر یکی از رهبران قبیله که برای آزادی آنها میانجی گری می کرد قرار گرفتند.


هر دو زن به خبرگزاری فرانسه گفته اند که وضعیت سلامتی آنها خوب است. وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز خبر آزادی این دو گروگان را تایید کرد.


شورشیان طالبان ۲۳ شهروند کره ای را که برای تبلیغات مذهبی و کمک در بیمارستان ها به افغانستان آمده بودند به گروگان گرفته و خواستار مبادله آنها با زندانیان طالبان شدند.


طالبان در تلاشند اين گروگان های غير نظامی را با هشت تن از نيروهای شبه نظامی خود که در زندان های نيروهای ائتلاف به رهبری آمريکا به سر می برند معاوضه کرده و دولت کره جنوبی را در فشار قرار دهند تا ۲۰۰ سرباز کره ای مستقر در افغانستان را از آن کشور خارج کند.


دولت افغانستان که از سوی آمریکا پشیبانی می شود اعلام کرده که تمامی تلاش خود را برای آزادی گروگان به کار خواهد گرفت ولی هر گونه معامله با طالبان را رد کرده است.


طالبان دو نفر از شهروندان کره ای را به قتل رساندند و تهدید کردند که بقیه را نیز خواهند کشت. دولت کره جنوبی هیاتی را برای مذاکره جهت آزادی گروگان ها به افغانستان فرستاده است.


طالبان اخیرا پیشنهاد داده بود که زن های گروگان کره ای را با زن های طالبان که در زندان هستند مبادله کنند.


طالبان می گوید که هیچ عضو زنی نداشته است و این زن ها به دلیل کمک کردن به اعضای این گروه زندانی شده اند.


XS
SM
MD
LG