لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۱

«ترکیه ۱۱نفر از جنگجویان پ کا کا را کشته است»


ارتش ترکیه اعلام کرده که ۱۱ نفر ديگر از اعضای، «پ کا کا» را کشته است. (عکس:AFP)
ارتش ترکیه اعلام کرده که ۱۱ نفر ديگر از اعضای، «پ کا کا» را کشته است. (عکس:AFP)

ارتش ترکيه روز چهارشنبه اعلام کرد که نيروهای مسلح اين کشور در تازه ترين درگيری ها با شورشيان کرد، ۱۱ نفر ديگر از افراد حزب کارگران کردستان ترکيه، «پ کا کا» را کشته اند.


به گزارش آسوشيتدپرس، ارتش ترکيه در بيانيه ای اعلام کرد که در پنج روز گذشته به اين ترتيب تعداد تلفات شورشيان به ۳۳ نفر رسيده است.


منابع نيروهای مسلح ترکيه می گويند اين درگيری ها در نزديکی مرز اين کشور با عراق روی داده است.


در اطلاعيه منتشر شده در وب سايت خبری نيروهای مسلح ترکيه آمده است که ۱۱ نفر از شورشيان کرد در جريان نبردهای ادامه دار در استان حکاری در جوار مرز مشترک سه کشور ترکيه، عراق و ايران کشته شده اند.


در اين زد و خوردها واحدهای نيروی زمينی ارتش ترکيه با حمايت هلی کوپترهای جنگی و هواپيماها، مواضع شورشيان کرد را مورد حمله قرار داده اند.


روز سه شنبه نيز منابع نيروهای مسلح ترکيه اعلام کردند که درجريان حملات هوايی و توپخانه به مواضع چريک های کرد در استان سيرناک در جوار مرز عراق، ۲۲ نفر از شورشيان کرد را کشته اند. نيروهای مسلح ترکيه در مورد تلفات خود خبری منتشر نکرده اند. «پ کا کا» تاکنون در مورد اين اخبار اظهار نظری نکرده است.


آمريکا و اتحاديه اروپا مانند ترکيه، پ کا کا را به عنوان گروهی تروريستی می شناسند و دولت آمريکا اخيرا اين گروه را همراه با چند کارتل و قاچاقچی مواد مخدر در فهرست تحريم های اقتصادی خود قرار داده است.


حزب کارگران کردستان ترکيه در سال ۱۹۷۸ با گرايش های مارکسيستی – لنينيستی تاسيس شد و از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه را برای ايجاد يک سرزمين کردنشين در جنوب شرقی ترکيه آغاز کرده است.


فعاليت های اين گروه که پايگاه هايی در شمال عراق دارد، در ماه های اخير به لشکرکشی دولت ترکيه به مرزهای شمالی عراق و حملات گسترده هوايی و زمينی ارتش اين کشور عليه مواضع اعضای اين گروه در کوهستان های کردستان عراق انجاميد.


در آن زمان آمريکا و عراق از ترکيه خواستند تا به عمليات نظامی خود پايان داده و از خاک عراق عقب نشينی کند.


ارتش ترکيه پس از عقب نشينی از شمال عراق اعلام کرد که در اين عمليات ۲۴۰ تن از اعضای حزب کارگران کردستان و ۲۷ نفر از نيروهای ارتش ترکيه کشته شده اند


XS
SM
MD
LG