لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۵

چهار گونه پنگوئن در خطر انقراض قرار دارند


گرمايش زمين و افزایش ماهیگیری عوامل عمده انقراض نسل چهار گونه پنگوئن عنوان شده است.
گرمايش زمين و افزایش ماهیگیری عوامل عمده انقراض نسل چهار گونه پنگوئن عنوان شده است.

صندوق جهانی حيات وحش روز سه شنبه اعلام کرد که گرمايش زمين، حيات چهار گونه پنگوئن را به خطر انداخته است و اين احتمال وجود دارد که نسل آنها منقرض شود.


روزنامه انگليسی زبان گاردين، چاپ لندن، نوشت: طبق گزارش جديدی که صندوق حيات وحش-WWF - منتشر کرده است، گرمايش زمين در قطب شمال پنج برابر سريعتر از نقاط ديگر جهان اتفاق می افتد.


گزارش اين نهاد در کنفرانس اخير سازمان ملل متحد در بالی اندونزی که برای بررسی گرمايش زمين و چگونگی مبارزه با آن تشکيل شده بود انتشار یافت.


اين گزارش که با عنوان «پنگوئن های قطبی و تغيير آب و هوا» منتشر شده، می نويسد: گرمايش زمين در قطب و آب شدن يخ در اين منطقه، موجب شده که پنگوئن ها بخشی از مکان تخم گذاری خود را از دست بدهند.


  • «طبق گزارش جديدی که صندوق حيات وحش-WWF - منشر کرده است، گرمايش زمين در قطب شمال پنج برابر سريعتر از نقاط ديگر جهان اتفاق می افتد.»
گاردین

به گفته صندوق حيات وحش، افزايش ماهيگيری نيز موجب شده که پنگوئن ها با کمبود غذا روبرو شده و شرايط برای بقای آنها بسيار دشوار شود.


بر اساس این گزارش، چهار گونه پنگوئنی که در خطر جدی انقراض قرار گرفته اند عبارتند از «امپرور»،« گنتو»،« چينسترپ» و «آدلی».


اميل لويز براون از کارکنان صندوق حيات وحش در بريتانيا می گويد: يکی از سردترين مناطق جهان با افزايش روزافزون گرما مواجه شده است و اگر برای کاهش گازهای گلخانه ای به سرعت اقدامی صورت نگیرد آينده تاريکی در انتظار بسياری از گونه های حيوانی خواهد بود.


اين گزارش می افزايد: پنگوئن های «گنتو» و «چنسترپ» به دليل ماهيگيری بيش از حد در اين منطقه قادر به يافتن غذا نيستند.


پنگوئن های «آدلی» و «امپرور» نيز به دليل آب شدن بيش از بيش يخ روی دريا، با دشواری زيادی برای تخمگذاری و پرورش جوجه های خود روبرو شده اند.


XS
SM
MD
LG