لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۰

آث میلان ایتالیا قهرمان جام باشگاه های جهان شد


جام قهرمانی در دستان پائولو مالدینی ، کاپیتان کهنه کار آ ث میلان قرار گرفت.
جام قهرمانی در دستان پائولو مالدینی ، کاپیتان کهنه کار آ ث میلان قرار گرفت.

تيم آ ث ميلان ايتاليا با پيروزی چهار بر دو بر تيم بوکاجونيورز آرژانتين، نخستين تيم اروپايی برنده جام قهرمانی باشگاه های جهان شد.


روز يکشنبه، ۱۶ دسامبر، در ورزشگاه بين المللی يوکوهاما (ژاپن)، دو گل فيليپو اينزاگی، رکورد دار گلزنی در ليگ قهرمانان اروپا، و گل های الساندرو نستا و کاکا، ايتاليايی ها را در يک مسابقه پرگل سزاوارانه به مقام قهرمانی رساند.


در اين مسابقه جای خالی در ورزشگاه نبود و حضور تماشاگران پرشور و بيشتر ژاپنی، مسابقه پايانی رقابت های مهيج اين جام را به اوج ارزش های خود رساند.


در اين مسابقه جای خالی در ورزشگاه نبود و حضور تماشاگران پرشور و بيشتر ژاپنی، مسابقه پايانی رقابت های مهيج اين جام را به اوج ارزش های خود رساند.

نخستين گل تيم کارلو آنجلوتی در دقيقه ۲۱ به ثمر رسيد. در اين لحظه کاکا، خط دفاعی تيم بوکا را شکست و پس از اين که راه شليک نخست او بسته شد، به طور غريزی و به زيبايی توپ را بر سر راه اينزاگی قرار داد تا او بی درنگ از فاصله شش متری دروازه بوکا را باز کند.


با اين حال با شروع دوباره بازی، بوکا به سرعت توپ را به قطب ديگر زمين برد و رودريگو پلاسيدو با زدن گل تساوی بخش نتيجه را يک بر يک کرد.


در نيمه دوم مسابقه، بازی سرعتی چشمگير به خود گرفت و در عرض پنج دقيقه شليک خيره کننده و سر ضرب نستا بار ديگر برتری را به ميلان داد.


دو فرار تهديد کننده از کاکای با روحيه، ميلان را تا زدن گل سوم هم پيش برد، هرچند شليک تماشايی و از راه دور «هوگو ايبار» تنها يک مانع برای به ثمر رسيدن گل تساوی بخش داشت و آن هم ديرک دروازه تيم ميلان بود.


در حالی که کاکای برزيلی در آمادگی آرمانی به سر می برد، ميلان کم کم برتری بی چون چرای خود را بر قهرمان آمريکای جنوبی ديکته کرد.


درست بعد از ۶۰ دقيقه، مرد برزيلی نتيجه را سه بر يک کرد. او از جناح چپ و زير فشار مدافعان حريف توانست از زاويه بسته توپ را از بين پاهای دروازه بان بوکا جونيورز به درون دروازه بفرستد.


کاکای ۲۵ ساله، که از نامزدهای دستيابی به جايزه سال ۲۰۰۷ بهترين بازيکن جهان از سوی فيفا است، پس از زدن گل در دقيقه ۷۱ زمينه گل دوم اينزاگی را نيز فراهم آورد.


در حالی که زمان در حال سپری شدن بود، گل ماسيمو آمبروسينی به دروازه تيم خودی، فاصله را کم کرد، اما روز، روز آ ث ميلان بود که در آوردگاه ناموفق برای رئال مادريد و منچستر يونايتد ( هر دو در سال ۲۰۰۰)، ليورپول (سال ۲۰۰۵) و بارسلونا (سال ۲۰۰۶) توانست بر حريفی از آمريکای جنوبی پیروز شود و به جام قهرمانی دست یابد.


پيش از اين مسابقه، تيم اوراوا ردز، قهرمان آسيا، پس از تساوی دو بر دو با تيم ستاره ساحل تونس، قهرمان آفريقا، در ضربه های پنالتی چهار بر دو پيروز شد و به مقام سوم رسيد.


در اين مسابقه ها، تيم سپاهان اصفهان نيز حضور داشت که تيم وايتکرز يونايتد، قهرمان اقيانوسيه از نيوزيلند را سه بر يک شکست داد و با همين نتيجه مغلوب اوراوا ردز شد تا از دور رقابت ها خارج شود.


XS
SM
MD
LG