لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۴

مربیگری تیم ملی فوتبال ایران و نیم نگاهی به دایی


علی دایی یکی از کاندیداهای مربیگری تیم فوتبال ایران معرفی شده است.(عکس: ایسنا)
علی دایی یکی از کاندیداهای مربیگری تیم فوتبال ایران معرفی شده است.(عکس: ایسنا)

مسئله سرمربيگری خاوير کلمنته اسپانيايی برای رهبری تيم ملی فوتبال ايران همچنان بحث داغ رسانه های ايرانی و حتی خارجی فوتبال است.


به دنبال اعلام مخالفت محمد علی آبادی با استخدام کلمنته به عنوان يک مربی پاره وقت و تنها پيش از مسابقه های تيم ملی در ايران، رييس و مسوولان فدراسيون فوتبال هم رويکرد به يک گزينه ديگر را در دستور کار قرار دادند.


اما با چرخشی ناگهانی در روزهای اخير صحبت از حقانيت و منطقی بودن مربی اسپانيايی به ميان آمده است و راه برای رسيدن به توافق نهايی هموار به نظر می آيد.


در روزهای نخست هفته آخر بهمن، مقامات فوتبال ايران از تفاهمی ديگر با خاوير کلمنته برای سر مربيگری تيم ملی خبر دادند و نماينده مربی اسپانيايی در ايران اعلام کرد که نمابر قرارداد امضاء شده کلمنته بعد از ظهر روز يکشنبه، ۲۸ بهمن، روی ميز علی کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال ايران است.


  • «به احتمال ‪۹۹درصد کلمنته برای هدايت تيم ملی به ايران می آيد. اين که کلمنته در زمانی که تيم ملی برنامه ندارد می خواهد ايران را ترک کند، امری طبيعی است و ما با آن مخالفتی نداريم.»
علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال

سايت «اسپورتس يا» پيش از اين نوشته بود که با پافشاری فدراسيون فوتبال برای اقامت کلمنته در ايران به نظر می آيد که کار کلمنته به عنوان سرمربی جديد تيم ملی ايران در هاله ای از ابهام باشد.


اين سايت با اعلام اين که علی کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال ايران در راديوی ايران گفته است که به مربی کنترل از راه دور نيازی نيست، از زبان کلمنته نوشته است: «برای مربی گری در ايران نيازی به زندگی در ايران نيست. اگر هر هفته حتی در يک بازی ليگ را بتوانيد ببينيد، بقيه را از طريق ويدئو خواهيد ديد و ويديوها همان کاری را در تهران می کنند که در ساروتز (شهر محل اقامت کلمنته)»


کلمنته به اين سايت همچنين گفته است که مدت طولانی نمی تواند از وطنش دور باشد.


از سوی ديگر علی کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال ايران، قبول شرايط کلمنته را در خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی به اين شکل اعلام کرده است که «به احتمال ۹۹ درصد کلمنته برای هدايت تيم ملی به ايران می آيد. اين که کلمنته در زمانی که تيم ملی برنامه ندارد می خواهد ايران را ترک کند، امری طبيعی است و ما با آن مخالفتی نداريم.»


نيم نگاهی به دايی و قلعه نويی


کفاشيان در مورد اين که اگر کلمنته به ايران نيايد چه کسی سرمربی تيم ملی می شود، از علی دايی، امير قلعه نويی، اکبر ميثاقيان و فيروز کريمی نام برده است.


خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، نيز خود در گزارشی با ياد آوری قرارداد زوران گاييچ برای تيم ملی واليبال ايران، که علاوه بر کنترل از راه دور، مربيگری همزمان تيم ملی واليبال ايران با يک باشگاه روسی را نيز بر عهده دارد و هيچ سر و صدايی به همراه نداشت، حساسيت و جنجال در مورد پيشنهادهای کلمنته را مورد سوال قرار داده و پرسيده است که فرق ميان «گاييچ» واليبال و «کلمنته» فوتبال چيست؟


XS
SM
MD
LG