لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۹

هاليوود، تابستان پرتماشاگری پشت سر گذاشت


«هاليوود رپورتر» گزارش می دهد که فروش تابستان ۲۰۰۷ تمامی رکوردهای گذشته هاليوود را شکست.
«هاليوود رپورتر» گزارش می دهد که فروش تابستان ۲۰۰۷ تمامی رکوردهای گذشته هاليوود را شکست.

مرد عنکبوتی، شرک، هری پاتر، قهرمانان سينمايی اين تابستان، رکورد استوديوهای فيلمسازی را شکستند.


تلويزيون، اينترنت و داستان های مصور با اين که گاهی حامی سينما نيز به حساب می آيند اما طبيعتأ سد مالی برای سينما محسوب می شوند و ميزان حضور تماشاگران را به سالن های سينما محدود می کنند. با اين حال تابستان امسال، هاليوود، پر تماشاگرترين تابستان خود را می گذراند.


«هاليوود رپورتر» گزارش می دهد که فروش تابستان ۲۰۰۷ تمامی رکوردهای گذشته هاليوود را شکست. بهترين سال هاليوود تا کنون سال ۲۰۰۴ ميلادی بود. در آن سال از ماه مه تا شروع سپتامبر فيلم ها سه ميليارد و ۹۵۰ هزار دلار فروش داشتند.


در اين تابستان «مرد عنکبوتی سه» به تنهايی بيش از ۳۳۶ ميليون دلار فروش داشت. به اين ترتيب قهرمان عنکبوتی تاکنون از لحاظ مالی موفق ترين فيلم سال است و از فيلم های رقيب خود، «شرک سه» و فيلم اکشن - تخيلی «Transformers» ساخته مايکل بی پيشی گرفته است.


ترازنامه مالی تابستان امسال در مجموع به رقم بيش از چهار ميليارد دلار رسيده است.


در کنار فيلم های نام برده شده، فيلم اکشن «ساعت شلوغی سه» به کارگردانی برت ريتنر و بازی جکی چان و کريس تاکر، سومين قسمت از فيلم «دزدان دريای کارائيب» با بازی جانی دپ، «هری پاتر و محفل ققنوس»، پنجمين فيلم از سری داستان های پر فروش هری پاتر، نوشته جی کی رولينگ، و همچنين سومين بخش از فيلم جاسوسی «اولتيماتوم بورن» با بازی مت ديمون از پولسازترين فيلم های اين تابستان بودند.


در انتهای اين فهرست، فيلم تين ايجری «سوپر بد» ساخته گرگ ماتولا نيز نوجوانان و جوانان بسياری را به سالن های سينما کشاند و يکی از پر فروش ترين ها شد. اين فيلم در دو هفته نخست نمايش، ۶۸ ميليون دلار فروش داشته است.


XS
SM
MD
LG