لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۷

تساوی بدون گل تيم های ملی فوتبال ايران و قطر


اين مسابقه قرار بود که در تهران انجام شود، ولی به دليل شرايط نامناسب جوی ايران، با يک روز تاخير در ورزشگاه اختصاصی تيم السد قطر انجام شد.
اين مسابقه قرار بود که در تهران انجام شود، ولی به دليل شرايط نامناسب جوی ايران، با يک روز تاخير در ورزشگاه اختصاصی تيم السد قطر انجام شد.

تيم ملی فوتبال ايران در دومين ديدار تدارکاتی خود برای پيکارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰، در دوحه با تيم ملی قطر به نتیجه صفر بر صفر دست یافت.


اين مسابقه قرار بود که در تهران انجام شود، ولی به دليل شرايط نامناسب جوی ايران، با يک روز تاخير و روز بيستم دی ماه در ورزشگاه اختصاصی تيم السد قطر انجام شد.


این مسابقه به خواست جورج فوساتی، سر مربی اروگوئه ای تيم ملی قطر، پخش مستقيم تلويزيونی نداشت.


مسابقه های تدارکاتی بعدی ايران در تونس با تيم ملی اين کشور و در تهران با تيم ملی کاستاريکا خواهد بود تا نخستين بازی در راه جام جهانی را در برابر تيم ملی سوريه در آزادی تهران برگزار کند.

در غياب ملی پوشان ايرانی تيم های اروپايی، تيم ايران با آرايش مهدی واعظی، حسين کعبی، جلال حسينی، هادی عقيلی، عليرضا واحدی نيکبخت، مجتبی جباری، مازيار زارع، علی کريمی (کاپيتان)، مهرزاد معدنچی، مهدی رجب زاده و محسن خليلی به ديدار تيم ملی قطر رفت.


در نيمه دوم علی سامره، مسعود شجاعی، حسين بادامکی، شيث رضايی، هادی شکوری و مرتضی اسدی بازيکنان جانشين بودند. واحدی نيکبخت، علی کريمی و حسين کعبی نیز از داور بحرينی اين مسابقه اخطار گرفتند.


برای تيم ملی قطر نيز اين مسابقه، گامی برای آماده سازی بيشتر قبل از مسابقه مهمش با تيم ملی استراليا در ملبورن و در نخستين گام در راه جام جهانی آفريقای جنوبی بود.


قطر به عنوان ميزبان جام ۲۰۱۱ ملت های آسيا، آخرين پيروزی اش بر فوتبال ايران را به سال ۲۰۰۱ در زمین خود با نتيجه دو بر يک به دست آورد، در حالی که ايران با پيشينه سه بار قهرمانی در جام ملت های آسيا، آخرين بار در ماه مارس سال ۲۰۰۷ يک بر صفر تيم ملی قطر را در دوحه شکست داده بود.


ايران پس از شکست دو بر صفر از تيم باشگاه هانزا روستوک آلمان، با ترکيبی کاملا متفاوت، دومين مسابقه تدارکاتی اش را پشت سر گذاشت.


تيم ملی ايران پس از ديدار با قطر، از دوحه عازم دبی و سپس کيش شد تا مرحله سوم اردوی آماده سازی را از روز شنبه آغاز و روز بعد ( يکشنبه ۲۳ دی ) سومين بازی تدارکاتی را در اين جزيره خليج فارس با تيم ملی مالی انجام دهد.


مسابقه های تدارکاتی بعدی ايران در تونس با تيم ملی اين کشور و در تهران با تيم ملی کاستاريکا خواهد بود. ايران نخستين بازی خود در راه جام جهانی را در برابر تيم ملی سوريه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می کند.


XS
SM
MD
LG