لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۱

صعود تيم ملی فوتبال ساحلی ايران به جام جهانی


تيم ايران که از مارکو اکتاويو، یک سرمربی برزيلی، بهره می برد توانست در يک بازی استثنايی تيم بحرين، قهرمان سال پيش آسيا، را با نتيجه شش بر صفر مغلوب کند.
تيم ايران که از مارکو اکتاويو، یک سرمربی برزيلی، بهره می برد توانست در يک بازی استثنايی تيم بحرين، قهرمان سال پيش آسيا، را با نتيجه شش بر صفر مغلوب کند.

تيم ملی فوتبال ساحلی ايران، شنبه شب با برد مقابل بحرين توانست جواز حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی در ريو دوژانيرو برزيل را کسب کند.


تيم ايران که از مارکو اکتاويو، یک سرمربی برزيلی، بهره می برد توانست در يک بازی استثنايی تيم بحرين، قهرمان سال پيش آسيا، را با نتيجه شش بر صفر مغلوب کند.


اين بازی که برای کسب مقام سومی آسيا و همچنين کسب سومين سهميه آسيا در جام جهانی در پارک ساحلی الممزر دبی برگزار شد، در واقع حکم فينال مسابقات را داشت.




برای دومين بار است که به اين مرحله می رسيم و سال گذشته هم توانسته بوديم که به همين موفقيت دست پيدا کنيم ، ولی مسئولين از ما حمايت نکردند و در نهايت فقط با پنج بازيکن اصلی به مسابقات رفتيم و هيچ ذخيره ای نداشتيم ، چون اکثر بازيکنان ما سرباز بودند.
مربی تیم ملی ایران در گفت وگو با رادیو فردا


فريد بلوکباشی، بازيکن شماره هشت ايران چهار گل از اين شش گل را به ثمر رساند تا در مجموع با هشت گل آقای گل مسابقات شود.



حامد قنبر پور دروازه بان ، که شماره ۲۲ را بر تن داشت هم توانست در يک شب به ياد ماندنی برای فوتبال ساحلی ايران با به ثمر رساندن يک گل با شوت از راه دور، دروازه اش را تا پايان ديدار بسته نگه دارد.

وی که کسب عنوان بهترين دروازه بان فوتبال ساحلی آسيا را در کارنامه خود دارد در اين پيروزی نقش مهمی داشت.


تيم ايران در مرحله مقدماتی هم توانسته بود بحرين را با نتيجه سه بر دو شکست دهد اما گمان نمی رفت که ناگهان با چنين قدرتی پای به بازی رده بندی بگذارد.


فرشاد فلاحت زاده، مربی تيم ايران و بازيکن نام آشنای سال های نه چندان دور استقلال تهران در گفت وگو با راديو فردا گفت: حاصل حضور ما در اين بازی ها دو برد و دو باخت بود که در مجموع با صعود تيم ملی به مسابقات جام جهانی ۲۰۰۷ برزيل مصادف شد که فکر می کنم نتيجه خوبی برای ايران باشد.


وی افزود: ما برای دومين بار است که به اين مرحله می رسيم و سال گذشته هم توانسته بوديم که به همين موفقيت دست پيدا کنيم ، ولی مسئولين از ما حمايت نکردند و در نهايت فقط با پنج بازيکن اصلی به مسابقات رفتيم و هيچ ذخيره ای نداشتيم ، چون اکثر بازيکنان ما سرباز بودند.


شمال، جنوب


تمام بازيکنان تيم ملی فوتبال ساحلی ايران فوتباليست های شمال و جنوب ايران تشکيل می دهند. فوتبال ساحلی قوانين خاص خود را دارد و از دو تيم پنج نفره تشکيل می شود که در سه زمان ۱۲ دقيقه ای با هم بازی می کنند.



پخش موزيک با صدای بلند يکی از ارکان اين ورزش به حساب می آيد و گوينده ورزشگاه هم می تواند پس از هر صحنه حساس بازيکنان را تشويق کند.


امارات، تيم شگفتی ساز فينال


دو تيم ديگر اين دور از مسابقات يعنی امارات و ژاپن، توانسته بودند در يک شب قبل از آن با پيروزی مقابل بحرين و ايران، جواز حضور در جام جهانی را کسب کنند و بازی آنها در شنبه شب فقط برای کسب مقام اول آسيا بود.


ايران پس از صعود از گروه ب و با قرار گرفتن در جمع چهار تيم برتر فقط با بردن ژاپن می توانست به بازی فينال صعود کند.


اما تيم ژاپن را که می توان بهترين تيم اين دوره از بازی ها ناميد توانست با شکست هشت بر شش تيم ايران فيناليست اين دوره از رقابت ها شود.


فينال اين دوره بين دو تيم ژاپن و امارات و با قضاوت دو داور ايرانی به نام های حسن کيومرثی و علی شريفت برگزار شد که تيم امارات توانست با برد چهار بر سه مقابل ژاپن ميزبانی شگفتی ساز باشد.


بازی های جام جهانی فوتبال ساحلی هر سال برگزار می شود و در بيشتر مواقع برزيل ميزبانی آن را به عهده دارد ولی قرار است که در سال آينده، دبی ميزبان اين بازی ها باشد.


XS
SM
MD
LG