لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۵

آغاز مسابقات فوتبال ساحلی برای راهیابی به جام جهانی


هر یک از تیم های مدعی صعود از مربیان خارجی بهره گرفته اند.
هر یک از تیم های مدعی صعود از مربیان خارجی بهره گرفته اند.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران و چهار تیم آسیایی دیگر با مربیان برزیلی خود از روز سه شنبه برای راهیابی به جام جهانی به رقابت می پردازند.


روز سه شنبه شاهد شروع مسابقه هایی میان شش آسیایی مدعی صعود به جام جهانی فوتبال ساحلی فیفا خواهد بود تا در ماه نوامبر آینده سه تیم برتر در مرحله اصلی این جام جهانی حضور یابند.


ایران، بحرین، چین، هند و ژاپن در دبی به تیم میزبان، امارات عربی متحده، می پیوندند.


در ساحل المامزار شش تیم در پی چهار روز مسابقه انتخابی بین روزهای ۱۴ تا ۱۸ اوت، نمایندگان آسیایی فوتبال ساحلی در جام جهانی مشخص خواهد شد.


به نوشته سایت فیفا آن چه در این مسابقه های انتخابی چشمگیر می نماید این است که هر یک از تیم های مدعی صعود از مربیان خارجی بهره گرفته اند و همه آنان، بجز یک تیم، بر تخصص مربی های برزیلی در فوتبال ساحلی تکیه کرده اند.


برای مثال رهبری تیم بحرین را یک چهره آشنا به نام گوستاوو زلوکویک سیلوا، معروف به گوگا به عهده دارد، که سال پیش بحرین را به مقام قهرمانی آسیا رساند و سپس این تیم را تا مرحله یک چهارم پایانی جام جهانی فوتبال ساحلی فیفا در ۲۰۰۶ پیش برد.


موفقیت مزبور باعث شد تا تیم گوگا به عنوان یکی از امیدهای صعود، رقابت های دبی را آغاز کند. اما چین را هم نباید دست کم گرفت، به ویژه که آنان رودریگو استوکلر فریتاس، مهاجم بین المللی پیشین برزیلی و معروف به آکا چومبینیو را به خدمت گرفتند تا مقامی بهتر از رده چهارم رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ را بدست آورند و صعود کنند.


ایران با مربی پیشین چین


تیم ایران مارکو اوکتاویو مربی سابق چین را به خدمت گرفته است. این برزیلی بیشتر به عنوان موفقترین مربی در تاریخ این ماده فوتبال شناخته می شود و از او انتظار می رود که ایرانی ها را بار دیگر به صحنه جهانی باز گرداند.


امارات به عنوان میزبان، مربیگری را به مارسلو مندس سپرده است، مردی که مربیگری چشمگیر او در بیرون از برزیل شامل پرتغال، اروگوئه، تایلند و آفریقای جنوبی می شود. اماراتی ها امیدوارند که مزیت میزبانی بتواند برای آنان کارساز باشد.


کارلوس آلبرتو لسبوآ رهبری تیم ژاپن را برای صعود دارد. این مربی در فوتبال ساحلی به « نه نم » شهرت دارد.


در همین حال هند هم امیدوار است که ادی لوون مربی آلمانی این تیم بتواند هند را به جام جهانی برساند.


شش تیم حاضر در دبی به دو گروه تقسیم شده اند و هر گروه به طور دوره ای با یکدیگر بازی می کنند تا دو تیم برتر هر گروه پای به مرحله نیمه پایانی گذارد. سپس دو تیم فینالیست و تیم برنده مسابقه برای مقام سوم به عنوان نمایندگان آسیا به جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۰۷ می روند که از دوم تا یازدهم نوامبر در برزیل انجام خواهد شد.


در گروه اول امارات، هند و ژاپن و در گروه دوم ایران، بحرین و چین به رقابت با یکدیگر می پردازند.


XS
SM
MD
LG