لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۸

۲۰۰ ميليون دلار برای مقابله با حملات موشکی به اسراییل


اسراييل تاکنون موفقيت های کمی برای پايان بخشيدن به حملات راکتی از نوار غزه داشته است.
اسراييل تاکنون موفقيت های کمی برای پايان بخشيدن به حملات راکتی از نوار غزه داشته است.

کابينه امنيتی اسراييل روز يکشنبه ۲۰۰ ميليون دلار برای توسعه يک سيستم دفاعی پيشرفته جهت مقابله با شلیک موشک از لبنان و نوار غزه تصويب کرد.



يک سخنگوی وزارت دفاع اسراييل به به خبرگزاری فرانسه گفته است که قرار است اين بودجه ظرف پنج سال صرف توسعه و توليد اين سيستم دفاع موشکی شود.

اهود باراک، وزير دفاع اسراييل گفته است که سيستم موشکی ياد شده که با نام « گنبد آهنين» معرفی شده، طی ۳۰ ماه مورد بهره برداری قرار می گيرد.


پروژه «قلعه آهنين» بخشی از سيستم دفاع چند لايه اسراييل است که هدف آن محافظت از اين کشور در برابر موشک های با برد کوتاه و راکت های پرتابی از نوار غزه و لبنان است.

وی در پارلمان اين کشور گفت: من اميدوارم که نخستين سيستم ها در نزديکی شهر «سدروت» بکار گرفته شود.


اين شهر که در جنوب اسراييل قرار دارد در ماه های اخير هدف حملات موشک های قسام شلیک شده از سوی شبه نظاميان گروه های تندوری حماس و جهاد اسلامی بوده است که از نوار غزه پرتاب می شود.


وزارت دفاع اسراييل در ماه فوريه نخستين مجموعه از اين سيستم را به شرکت اسلحه سازی رافائل اين کشور سفارش داد. پروژه «گنبد آهنين» بخشی از سيستم دفاع چند لايه اسراييل است که هدف آن محافظت از اين کشور در برابر موشک های با برد کوتاه و راکت های پرتابی از نوار غزه و لبنان است.


در اين سيستم همچنين تجهيزاتی برای مقابله با موشک های دوربرد ايران و سوريه نيز پيش بينی شده است.


ارتش اسراييل تاکنون موفقيت های کمی برای پايان بخشيدن به حملات راکتی از نوار غزه داشته است. اين حملات از زمان انتفاضه فلسطينی ها در سال ۲۰۰۰ حدود ۱۲ کشته برجای گذاشته است.


روز يکشنبه يک راکت پرتابی از نوار غزه به کارخانه ای در شهر اشکلون اصابت کرد که ۱۲ هزار نفر جمعيت دارد. اين حمله تلفاتی در بر نداشت ولی خساراتی جزئی بر جای گذاشت.


XS
SM
MD
LG