لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۷

مذاکرات کوشنر با مقامات چین درباره ایران و میانمار


قرار است که برنار کوشنر مقدمات سفر ماه آینده رییس جمهوری فرانسه به چین را مهیا کند.
قرار است که برنار کوشنر مقدمات سفر ماه آینده رییس جمهوری فرانسه به چین را مهیا کند.

در ادامه رایزنی ها بر سر بحران میانمار و مسئله هسته ای ایران، برنار کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه، بامداد روز چهارشنبه، ۳۱ اکتبر، برای دیداری دو روزه از چین وارد پکن شد.


سخنگوی سفارت فرانسه در پکن درباره هدف این سفر و دیدارهای آقای کوشنر با مقامات چینی به رادیو فردا گفت: وی صبح روز چهارشنبه با یانگ جیه چی، وزیر امور خارجه چین، دیدار کرد و قرار است بعد از ظهر روز چهارشنبه با ون جیابائو، نخست وزیر، نیز گفت و گو کند.»


بر اساس اظهارات این سخنگو، آقای کوشنر در دیدار صبح روز چهارشنبه خود با وزیر خارجه چین، مسئله اتمی ایران و بحران میانمار را در میان گذاشته و همین مسائل را در دیدار بعد از ظهر خود با نخست وزیر چین مطرح خواهد کرد.


سخنگوی سفارت فرانسه درباره جزییات دیدار وزیر امور خارجه کشورش با دولتمردان چینی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت که آقای کوشنر پس از دیدار با نخست وزیر چین در یک کنفرانس خبری ظاهر می شود و درباره این مسئله صحبت خواهد کرد.


این سخنگو در پاسخ به این سوال که آیا پاریس برای اعمال تحریم های شدیدتر بر ایران دولت چین را زیر فشار خواهد گذاشت یا نه، حاضر نشد پاسخ روشنی ارائه کند.


وزیر امور خارجه فرانسه که پس از دیدار از سنگاپور و تایلند به چین سفر کرده، بامداد روز چهارشنبه و قبل از دیدار با همتای چینی خود گفت که وی اهمیت زیادی برای این دیدار قائل است زیرا که سفرش مقدمات دیدار نیکلا سرکوزی، رییس جمهوری فرانسه، به چین را مهیا می کند.


قرار است رییس جمهوری فرانسه در اواسط ماه نوامبر، حدود دو هفته دیگر، از چین دیدن کند.


انتظار می رود برنار کوشنر در این سفر دو روزه، علاوه بر بحران هسته ای ایران و تنش های جاری در میانمار، مسائل مربوط به روابط دو جانبه چین و فرانسه و نیز مسئله حقوق بشر در چین را با دولتمردان این کشور در میان گذارد.


XS
SM
MD
LG