لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۲

خواهرزاده ميرحسين موسوى در روز عاشورا بر اثر شليک گلوله كشته شد


سید علی حبیبی موسوی خامنه (راست) خواهرزاده میر حسین موسوی که در روز عاشورا به ضرب گلوله کشته شد.
سید علی حبیبی موسوی خامنه (راست) خواهرزاده میر حسین موسوی که در روز عاشورا به ضرب گلوله کشته شد.
سايت پارلمان نيوز، ارگان اينترنتى جناح اقليت مجلس شوراى اسلامى، روز يكشنبه اعلام كرد كه در جریان درگیری‌های روز عاشورا در تهران سيد على موسوى، خواهرزاده ميرحسين موسوى، بر اثر شليک گلوله مأموران كشته شده است.

يكى از نزديكان آقاى موسوى، از سران جناح مخالف دولت، كه نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با راديو فردا اين خبر را تأييد كرد.

به گزارش سايت پارلمان نيوز، سيدعلى موسوى ظهر روز عاشورا در ميدان انقلاب از ناحيه قلب هدف گلوله قرار گرفت و بعد از انتقال به بيمارستان ابن سينا واقع در فلكه دوم صادقيه به «شهادت» رسيد.

اين منبع خبرى گزارش داده كه تا لحظه مخابره خبر در ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر يكشنبه، «مهندس مير حسين موسوى، والدين اين شهيد جنبش سبز و جمعى از شخصيت‌هاى سياسى در اين بيمارستان حاضر هستند.»

سايت پارلمان نيوز اشاره‌اى به اينكه گلوله از سوى چه كسى به سوی سیدعلی موسوی شليک شده، نكرده است.

در گزارش های منتشره اعلام شده كه سيد على موسوى ۴۳ سال سن داشته است.

سایت «کلمه» که اخبار میر حسین موسوی را منتشر می کند نیز با اعلام این خبر، خواهر زاده آقای موسوی را سید علی حبیبی موسوی خامنه معرفی کرده است.

پيشتر قوه قضاييه جمهورى اسلامى ايران شاهپور كاظمى، برادر همسر ميرحسين موسوى را به اتهام شركت در اعتراض‌هاى خيابانى بازداشت كرده بود ولى وى پس از چند ماه با قيد وثيقه از زندان آزاد شد.

خانواده آیت الله بهشتی، رییس پیشین قوه قضاییه ایران، در پیامی به میر حسین موسوی «شهادت خواهرزاده» وی را تسلیت گفته است.

روایت مخلمباف از نحوه کشته شدن خواهرزاده موسوی

در همين حال، محسن مخلمباف، فيلمساز ايرانى كه از حاميان مير حسين موسوى در خارج از كشور است در اى ميلى به راديو فردا گفته است: «سيد على موسوى حبيبى از چندين روز قبل تلفنى بارها تهديد به قتل شده بود. خانواده او از اين تهديدها با خبر بوده اند و برايش ابراز نگرانى مى كرده اند.»

به گفته آقاى مخملباف، «روز عاشورا يك پاترول جلوى در خانه آن ها ابتدا چندين نفر را جلوى چشم سيد على موسوى زير مى گيرد، بعد از درون پاترول پنج نفر از نيروهاى امنيتى پياده مى شوند و يكى از آن ها از نزديك ترين فاصله با كلت به سينه سيد على موسوى شليك مى كند طورى كه گلوله از پشت او خارج مى شود.»

اين فيلمساز ايرانى با اعلام اينكه، «اين پنج نفر با پاترول سراسيمه مى گريزند» گفته است: «امشب نيروهاى امنيتى به بيمارستان رفته اند و گفته اند جسد سيد على موسوى را با خود به پزشكى قانونى كهريزك مى بريم و خانواده شهيد را تهديد كرده اند كه حق برگزارى مراسم را ندارند.»

آقاى مخملباف مى گويد: «خانواده شهيد موسوى معتقدند اين يك ترور از قبل طراحى شده است براى فشار آوردن به مهندس ميرحسين موسوى و فاميل او.»

درگیری های روز عاشورا

روز يكشنبه، مصادف با برگزارى مراسم عاشورا، ده‌ها هزار نفر از معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهورى به خيابان‌هاى مركزى تهران ريخته و عليه آيت‌الله على خامنه‌اى، رهبر ايران، و حكومت جمهورى اسلامى ايران شعارهاى تندى سر دادند.

با حمله گسترده نيروهاى لباس شخصى، امنيتى و گارد ويژه نيروى انتظامى به تظاهركنندگان يكى از خونين‌ترين روزهاى اعتراضى پس از انتخابات دهم رياست جمهورى شكل گرفت.

گزارش منابع خبرى از ايران، كه هنوز به تأييد منابع مستقل نرسیده است، حاكى است كه حداقل چهار نفر در تهران در جريان تيراندازى نيروى‌هاى امنيتى كشته شده‌اند.

فيلم‌هاى منتشره از درگيرى‌هاى روز عاشورا نشان مى‌دهد كه مردم افراد تير خورده را جابه‌جا كرده و در حال انتقال آنها به بيمارستان‌ها هستند.

خبرگزارى آسوشيتدپرس از قول شاهدان عينى در تهران مى‌گويد يكى از كشته‌شدگان مرد سالمندى بوده كه گلوله به پيشانى او اصابت كرده است.

گزارش كشته شدن چهار نفر در درگيرى هاى روز عاشورا در حالى منتشر مى شود كه خبرگزارى «فارس» - هوادار دولت- به نقل از يك منبع نيروى انتظامى گفته است كه در اين روز كسى كشته نشده است.

اعتراض ها به نتيجه انتخابات رياست جمهورى و سركوب معترضان در ايران بيش از شش ماه است كه ادامه دارد و به گفته مخالفان، تا پيش از روز عاشورا حداقل ۷۲ نفر كشته شده اند.

اين در حالى است كه مقام هاى جمهورى اسلامى آمارهاى متناقضى از ۲۶ تا ۳۶ كشته را اعلام مى كنند كه به گفته آنها، بيشتر «بسيجى» بوده اند.
XS
SM
MD
LG