لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۷

هکرهای نظامی چینی به رایانه های پنتاگون نفوذ کردند


رسوخ هکرهای چینی در سیستم های پیشرفته وزارت دفاع آمریکا این زنگ خطر را برای واشینگتن به صدا در آورده است.
رسوخ هکرهای چینی در سیستم های پیشرفته وزارت دفاع آمریکا این زنگ خطر را برای واشینگتن به صدا در آورده است.

روزنامه فایننشال تایمز، چاپ لندن، در گزارشی که روز سه شنبه، چهار سپتامبر، منتشر کرد به نقل از برخی مقامات ارشد دولت آمریکا نوشت که خرابکاران اینترنتی، هکرها، موفق شده اند با گذر از سیستم های امنیتی در شبکه کامپیوتری پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، رسوخ کنند.


این روزنامه از قول مقامات آمریکایی که نامشان را فاش نکرده این خرابکاران را وابسته به ارتش آزادیبخش خلق چین معرفی کرده است.


در این گزارش آمده است که خرابکاران چینی پس از ماهها تلاش موفق شدند در ماه ژوئن گذشته از حفاظ امنیتی پنتاگون عبور کرده و شبکه های کامپیوتری دفتر رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، را از کار بیاندازند.


مقامات ارشد آمریکا به فایننشال تایمز گفته اند که وزارت دفاع ایالات متحده پس از ردگیری این افراد جای پایشان را در ارتش چین موسوم به ارتش آزادیبخش خلق یافته اند.


به گفته این روزنامه، رسوخ هکرهای چینی در سیستم های پیشرفته وزارت دفاع آمریکا این زنگ خطر را برای واشینگتن به صدا در آورده است که پکن احتمالا قادر خواهد بود در مواقع ضروری فعالیت شبکه های کامپیوتری دولت آمریکا را مختل کند.


در واکنش به این خبر، دولت چین روز سه شنبه گزارش فایننشال تایمز را شدیدا تکذیب کرده و چنین ادعاهایی را «محصول خطرناک جنگ سرد» لقب داد.


جیانگ یو، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در اظهاراتش ضمن بی اساس خواندن چنین گزارش هایی گفت: برخی افراد در تلاشند اتهامات خودسرانه ای را به دولت چین نسبت دهند.


وی با اشاره به این مطلب که دولت چین نیز از قربانیان خرابکاران اینترنتی است اضافه کرد که پکن در چارچوب قوانین بین المللی مربوط به جرایم اینترنتی همواره با اینگونه مجرمین برخورد کرده است.


هفته گذشته نیز خبرهایی از آلمان منتشر شد مبنی بر اینکه خرابکاران چینی در سیستم های کامپیوتری دولت آلمان از جمله دفتر آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور نفوذ کرده اند.


سخنگوی وزارت امور خارجه چین، هر دو گزارش مربوط به پنتاگون و دولت آلمان را بی پایه و اساس خواند.


XS
SM
MD
LG