لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۹

پرسپولیس با خوش شانسی به تساوی دست یافت


در اين بازی نه دو تيم از داوری راضی بودند و نه تماشاگران ! ( عکس: فارس)
در اين بازی نه دو تيم از داوری راضی بودند و نه تماشاگران ! ( عکس: فارس)

پرسپوليس در هفته بيست و چهارم فوتبال ليگ برتر ايران در حضور بيش از ۵۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی، با پاس همدان يک بر يک کرد.


اين نتيجه در حالی بدست آمد که پاسی ها در نيمه نخست يک بر صفر پيش بودند و پس از گل دقيقه ۷۸ عليرضا واحدی نيکبخت، پاسی ها در واپسين دقيقه بازی صاحب يک ضربه پنالتی شدند که ضربه يدالله اکبری، کاپيتان تيم پاس پس از برخورد با زير ديرک افقی دروازه در پشت خط گل فرود آمد که پس از ضربه سر اکبری و ورود توپ به دروازه، ابتدا داور آن را گل و سپس با اعلام داور کنار آفسايد اعلام کرد.


افشين قطبی، سرمربی تيم پرسپوليس که هميشه مسووليت بازی های بد تيمش را به عهده می گرفت، برای نخستين بار از داوری مسابقه انتقاد کرد و مدعی چشم پوشی فغانی از خطاهای پرشمار پاسی ها شد.


او گفت که پاسی ها در بسياری از مواقع واليبال بازی می کردند. اشاره قطبی به لحظه ای بود که ضربه سر واحدی نيکبخت در محوطه جريمه پاس به بازوی مدافع حريف خورد و داور از آن بی تفاوت گذشت.


نيمه نخست مسابقه روز جمعه ۱۹ اسفند با برتری تيم پاس همدان همراه بود که برای جبران شکست دو بر يک بازی رفت، يک بازی رو به جلو و متکی بر سرعت مهاجمانش داشت.


در اين نيمه سه فرصت عالی گل نصيب پاسی ها شد که در دقيقه ۳۰ به دنبال ارسال يک عمقی و « تو در »، يدالله اکبری موفق تر از دو مدافع آشفته پرسپوليس، گل برتری پاس را به ثمر رساند.


افشين قطبی، سرمربی پرسپوليس، در پايان مسابقه از بازی تيم خود به ويژه در نيمه نخست انتقاد کرد و پاس را تيم با انگيزه و برتر اين نيمه دانست.


در نيمه دوم پرسپوليس برای جبران گل خورده چهره مطلوبتری نسبت به نيمه نخست گرفت و به دنبال تعويض محسن خليلی بی ثمر و ورود فراز فاطمی بلند قامت و سرزن، اميد پرسپوليس برای رسيدن به گل دو چندان شد.


اين در شرايطی بود که پاسی ها از يک بازی دفاعی پرهيز می کردند. در فاصله ۱۲ دقيقه تا پايان وقت معمول مسابقه، با ارسال يک توپ بلند از جناح چپ ميدان به دهانه دروازه پاس، دروازه بان برای دفع توپ بيرون آمد و ناهماهنگی او و مدافع پاس باعث شد تا ضربه سر اميد خورج در پشت سر دروازه بان تيمش قوس بردارد و عليرضا واحدی نيکبخت موفق تر از مدافعان پاسی توپ را به تور برساند.


در پايان مسابقه دو تيم پرسپوليس و پاس، عزيز محمدی، رييس سازمان ليگ اعلام کرد که بنا به خواست شورای تامين شهر تهران مسابقه دو تيم پرسپوليس و استقلال به جای ۱۶ فروردين در روز ۱۵ فروردين انجام خواهد شد.

در دقيقه ۹۰ سرعت محمد غلامی نسبت به دو مدافع ميانی پرسپوليس، مهاجم پاس را با حسن رودباريان تک بر تک کرد که واکنش ناموفق دروازه بان پرسپوليس باعث سرنگونی مهاجم حريف و در پی آن يک اخطار به او و اعلام پنالتی به سود پاس شد.


قبول نشدن گل پيروزی بخش پاس با اعتراض شديد وينگو بگوويچ سرمربی و نيمکت نشينان اين تيم همراه بود. در اين بازی نه دو تيم از داوری راضی بودند و نه تماشاگران !


صعود مس کرمان به رده هشتم


در ديگر مسابقه ای که در اين روز انجام شد، تيم مس کرمان با پيروزی سه بر صفر در خانه تيم قعرنشين شيرين فراز کرمانشاه تا رده هشتم صعود کرد.


مسابقه تا دقيقه ۶۱ بدون گل بود که اوچه ايرومه، طلسم دروازه ميزبان را برای ياران امير قلعه نويی گشود و در پی آن جلال اميديان در دقيقه ۸۱ و کمال کاميابی در دقيقه ۸۸ گل های بعدی را زدند.


در اين مسابقه با غيبت عجيب سرمربی برزيلی تيم شيرين فراز، اين تيم بيش از پيش درهم ريختگی و نبود مديريت باشگاهی خود را بروز داد.


پرسپوليس با وجود فاصله گرفتن از آن چهره کوبنده هميشگی اش، همچنان با ۴۱ امتياز پيشتاز است و تيم های سپاهان با ۴۰ امتياز و صبا باتری با ۳۹ امتياز تعقيب کننده هستند. با فاصله ای بيشتر تيم های ابومسلم مشهد ( ۳۶ )، استقلال اهواز ( ۳۴ )، استقلال تهران ( ۳۴ )، سايپا ( ۳۲ ) و مس کرمان ( ۳۱ ) قرار دارند.


صبا باتری در ديدار اين هفته ديداری بدون گل با استقلال تهران داشت تا نه صبا باتری پيشتاز شود و نه استقلال به جمع مدعيان قهرمانی نزديکتر.


سايپا در خانه اش تيم ملوان را دو بر شکست داد تا علی دايی در مقام سرمربی تيم ملی صبح روز تساوی پرسپوليس و پاس ( يکشنبه ) با سايپا روانه کويت و مسابقه روز نخست ليگ قهرمانان آسيا با تيم کويت اسپورت در روز چهارشنبه ۲۲ اسفند شود.


پرواز صنعت نفت


تيم با ريشه و قديمی صنعت نفت آبادان پس از سقوط تا قعر جدول و حضور در جمع تيم های تهديد به سقوط، با تغيير سرمربی و گزينش دکتر احمد طوسی، به حرکت بی شکست خود ادامه داد و اين بار با پيروزی دو بر يک بر پيکان در آبادان، تا رده پانزدهم خود را بالا کشيد و شاهد سقوط راه آهن به جمع تيم های در حال خطر سقوط شد.


سپاهان در داربی اصفهان ابتدا دو بر صفر بازی را به ذوب آهن باخته بود و در ۱۵ دقيقه پايانی مسابقه را به تساوی دو بر دو کشاند.


اکبر ميثاقيان پس از شکست يک بر صفر تيمش در خانه ابومسلم مشهد از سرمربيگری تيم راه آهن استعفا داد و داوود مهابادی جانشين او شد.


در پايان مسابقه دو تيم پرسپوليس و پاس، عزيز محمدی، رييس سازمان ليگ اعلام کرد که بنا به خواست شورای تامين شهر تهران مسابقه دو تيم پرسپوليس و استقلال به جای ۱۶ فروردين در روز ۱۵ فروردين انجام خواهد شد.


XS
SM
MD
LG