لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۱

پيروزی پرگل استقلال مقابل برق شیراز


استقلال در ورزشگاه آزادی برق شیراز را شکست داد.
عکس از فارس
استقلال در ورزشگاه آزادی برق شیراز را شکست داد. عکس از فارس

تيم استقلال تهران در بيست و سومين هفته ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، چهار بر دو تيم برق شيراز را شکست داد و تا رده پنجم بالا آمد.


بعد از ظهر جمعه، دهم اسفند، آبی پوشان تهران با چهره ای مصمم تر و دونده تر از مسابقه های پيشين، مهمان شيرازی را در پر گل ترين مسابقه روز و در حضور حدود ۴۰ هزار تماشاگر تحت تاثير خود قرار دادند.


نيمه نخست با ضربه تماشايی ميثم منيعی در دقيقه ۲۳ يک بر صفر به سود استقلال بود و در حالی که استقلال تا لحظه اخراج بازيکن تيم برق دو بر يک پيشی داشت، با به ثمر رسيدن سه گل در واپسين لحظه های وقت معمولی و تلف شده، بازی را به ديداری پر گل بدل کرد.


استقلال تا دقيقه ۵۰ دو بر صفر از حریف خود جلو بود و در کمتر از دو دقيقه، با زدن يک گل به دروازه خودی ( با ضربه عجيب امير حسين صادقی ) فاصله را به کمترين حد رساند. در آخرين لحظات بازی نیز با يک پنالتی مشکوک گل دوم را متحمل شد. ضربه پنالتی را احتشام ساسانی به ثمر رساند.


در دقيقه ۶۸ آرش برهانی در آستانه ورود به محوطه جريمه با خطای عمد قاسم غلامزاده روبه رو و مدافع برق اخراج شد.


در دقيقه ۸۹ عليرضا منصوريان گل سوم استقلال را با دريپل سرپای مارتين، دروازه بان اهل اروگويه، به شکلی تکنيکی به ثمر رساند و در دقيقه سوم وقت تلف شده هم محسن يوسفی، ديگر بازيکن تعويضی استقلال با فراری سريع از جناح راست حرکت خوب روانخواه از چپ را با زدن گل چهارم کامل کرد.


در اين مسابقه – که فرهاد مجيدی محروم بود – استقلال با گماردن آرش برهانی در نوک حمله، و با پيوستن ميثم منيعی و اميد رضا روانخواه به او در هنگام حمله، مهاجمان را به خوبی پر تعداد می ساخت.


اين آرایش تیمی استقلال در نيمه دوم موثر تر نشان داد، به ويژه که مجتبی جباری به عنوان بازي ساز به وظيفه خود بهتر از گذشته عمل کرد. حالت تهاجمی استقلال در برابر ضد حمله های سريع تيم شيرازی، متمرکز بر بازی زمينی و ايجاد مثلت های شناور و بيشتر از جناح چپ بود.


عليرضا منصوريان هم به هنگام ورود به زمين حاضر به گرفتن بازوبند کاپيتانی نشد.


شکست صبا باتری


در فولاد شهر اصفهان شکست دو بر يک صبا باتری از ذوب آهن مانع بازگشت صبا به صدر جدول رده بندی شد. سپاهان پيشتاز (با برگرداندن دو امتياز از پنج امتياز جريمه شده اين تيم) روز شنبه ۱۱ اسفند با پاس در همدان مسابقه می دهد و روز بعد پرسپوليس رده سومی در شيراز با تيم سپاسی رو به رو خواهد شد.


در اصفهان مرتضی اسدی از صبا باتری در دقيقه ۳۰ به تيم خود گل زد و وحيد امرايی در دقيقه ۵۰ نتيجه را برای ياران بيژن ذوالفقارنسب دو بر صفر کرد. در دقيقه ۶۰ محمد نوری تک گل صبا را به ثمر رساند.


پیروزی صنعت نفت آبادان


صنعت نفت آبادان در ادامه خود يابی اش اين بار به پيروزی با ارزشی دست يافت و در کرمان تيم مس را يک بر صفر شکست داد. اين اولين شکست مس به رهبری اميرقلعه نويی، مربی پيشين تيم ملی ايران بود.


در اهواز و در حضور حدود ده هزار تماشاگر، تيم سايپا به يک پيروزی با ارزش دست يافت. ياران علی دايی با داشتن عنوان قهرمانی فصل پيش، با پشت سر گذاشتن يک نيمه کسل کننده با گل جواد آشتيانی در دقيقه ۶۷ به بازی روح تازه ای دادند و با اين که سعيد رمضانی در دقيقه ۸۳ نتيجه را با يک پنالتی مشکوک برابر کرد، سايپا در آخرين دقيقه وقت معمولی با گل امير وزيری و پيروزی در خانه نايب قهرمان فصل پيش پاداش بازی بهتر خود را گرفت. اين نخستين شکست استقلال در اهواز در دور برگشت بود.


در پايان مسابقه تماشاگران اهوازی با پرتاب بطری و اشيای ديگر باعث مجروح شدن گوينده تلويزيون اين شهر از ناحيه سر شدند.


سايپا روز چهارشنبه ۲۲ اسفند با تيم کويت اسپورت، قهرمان و پيشتاز اين فصل فوتبال کويت ديدار مرحله رفت گروهی ليگ برتر باشگاههای آسيا را در اين کشور برگزار خواهد کرد.


ملوان که در نيم فصل دوم با پيروزی غريبه شده است، در ميزبانی تيم قعرنشين شيرين فراز کرمانشاه دو بر دو متوقف شد. اين تساوی در شرايطی بدست آمد که پس از گل جلال رافخايی در دقيقه ۲۵، شيرين فراز با گلهای مجتبی انصافی در دقيقه ۲۷ و محمد محمديانی در دقيقه ۵۰ از ياران محمد احمد زاده دو بر يک پيش افتاد. اما علی اميری دقيقه ۶۱ با زدن گل تساوی بخش ملوان را از شکست رهانيد.


XS
SM
MD
LG