لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۲

هفته شانزدهم لیگ: پیروزی استقلال، تساوی پرسپولیس


استقلال اولین پیروزی خود را با فیروز کریمی تجربه کرد
استقلال اولین پیروزی خود را با فیروز کریمی تجربه کرد

تيم صبا باتری در حالی که دو بر صفر بازی را به پرسپولیس واگذار کرده بود، پس از ده نفره شدن در پايان يک بازی جنجالی به تساوی دو بر دو دست يافت.


پرسپوليس با ۳۶ امتياز همچنان بی شکست در صدر جدول رده بندی و سپاهان با ۳۰ امتياز و سه بازی کمتر تنها رقيب اين تيم برای عنوان غير رسمی قهرمان نيم فصل باقی ماند. ملوان و صبا باتری هر کدام با ۲۶ امتياز چون هفته گذشته در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.


در پايان هفته شانزدهم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، و در حضور حدود سی هزار تماشاگر حاضردر يک هوای مه آلود و بارانی در ورزشگاه آزادی، نيمه بی هيجان نخست نه گل داشت و نه حادثه ای. اما هر چه بود در نيمه دوم بود.


پرسپوليس ابتدا دو بر صفر پيش افتاد. گل دوم با ضربه عجيب شيث رضايی از ميانه ميدان، که در آن اشتباه دروازه بان صبا باتری محرز بود، اتفاق افتاد.


صبا باتری در پی اعتراض روی گل اول با قبول گل دوم اعصابش به هم ريخت تا عادل کلاه کج هم با اعتراض هايش از زمين اخراج و صبا ده نفری شود. در پايان نيمه نخست هم يحيی گل محمدی، کاپيتان با تجربه تيم صبا با مصدوميت شديد از ناحيه مچ دست مجبور به تعويض شد.


در نيمه دوم که پرسپوليس تهاجمی تر و بهتر از نيمه دوم بازی کرد، در دقيقه ۶۱ با شليک عباس آقايی از داخل محوطه جريمه به دروازه صبا راه يافت که با اعتراض شديد صبايی ها با ادعای خطا روی بازيکن اين تيم پيش از رسيدن توپ به آقايی رو به رو شد.


شش دقيقه بعد يک ضربه بی خطر از ميانه ميدان در ميان مه غليظ و اشتباه فاحش دروازه بان صبا به گل دوم منجر و با اخراج کلاه کج صبا ده نفری شد.


در اين لحظه نيمکت نشينان صبا، به ويژه سرپرست اين تيم از بازيکنان داخل زمين خواستند که بازی را نيمه کاره رها کنند.


در حالی که بازيکنان پرسپوليس با اطمينان از يک پيروزی آسان، بازی را بی تفاوت دنبال می کردند، در دقيقه ۸۱ عليرضا عباسفرد با يک ضربه بسيار فنی و هشيارانه از داخل محوطه جريمه، مدافع و حسن رودباريان دروازه بان پرسپوليس را مغلوب و فاصله دو تیم را کم کرد.


اين گل روحيه تيم صبا را دو چندان ساخت و در دقيقه ۸۵ داور خطای مشکوک هند پنالتی مدافع پرسپوليس را آعلام کرد تا با ضربه مرتضی اسدی بازی به تساوی کشيده شود.


اولین پیروزی استقلال با فیروز کریمی


فيروز کريمی در مقام سرمربی تيم استقلال تهران طعم نخستين پيروزی را چشيد و با گل ديرهنگام محمد نوازی، که در دقيقه ۸۱ با اشتباه فرشيد طالبی بدست آمد، در اصفهان تيم ذوب آهن را يک بر صفر شکست داد. محمد نوازی در نيمه دوم به جای پژمان منتظری به ميدان آمده بود.


در هفته ای که هوای بيشتر نقاط ايران بارانی و برای برگزاری بازی خوب فوتبال نامناسب بود، استقلال در يک بازی نه چندان تهاجمی و در حضور حدود ۲۰ هزار تماشاگر، به خواسته اش رسيد و با سه امتياز به موقعيت خود در جدول مسابقات بهبود نسبی داد. در مسابقه پاياپای دو تيم قديمی فوتبال ايران، توپ بيشتر در ميانه ضربه خورد.


سایپا: سقوط ادامه دارد


اگر استقلال به پيروزی رسيد، تيم سايپا به عنوان تيم قهرمان فصل پيش با شکستی ديگر بيشتر با قعر نشينی درجدول رده بندی آشنا شد. شاگردان علی دايی اين بار در زمين ابومسلم مشهد با يک گل مغلوب شدند.


تک گل ابومسلم را محمد حسينی در دقيقه ۵۱ ‪ از نقطه پنالتی به ثمر رساند.


در يکی از جالب ترين مسابقه های اين هفته، تيم راه آهن در ورزشگاه اکباتان تهران نه نفری تيم بحران زده مس کرمان را سه بر يک شکست داد. شکست تيم های سايپا و مس احتمال تغيير در کادر رهبری اين دو تيم را بيشتر کرد.


راه آهن که برخلاف فصل پيش با خطر سقوط همراه نيست، در دقيقه ۲۷ با ضربه سهراب انتظاری، در دقيقه ۴۲ با ضربه احمد جمشيديان و در دقيقه ۱+۹۰ با ضربه هادی اصغری دروازه تيم مس را گشود. تک گل مس را مهدی کيانی در دقيقه ۵۲ به ثمر رساند.


در دقيقه ۸۰ مهدی تارتار، هافبک قديمی تيمهای پاس تهران و امروز راه آهن و در دقيقه ۱+۹۰ ابوذر رحيمی، ديگر بازيکن راه آهن، اخراج شدند.


تيم پيکان تهران در مسابقه با تيم تازه راهيافته به ليگ برتر شيرين فراز کرمانشاه، دو بر صفر به پيروزی رسيد تا با رسيدن به موقعيت خوب در جدول رده بندی، شيرين فراز را بيش از پيش با مشکلاتش در کار رهبری تيم رو در رو کند.


ابراهيم توره مهاجم نيجريه ای در دقيقه های يک و ۴۰ گل های پيکان را به ثمر رساند.


برق شيراز در خانه پگاه رشت از شکست گريخت و به تساوی دو بر دو رضايت داد. گل های پگاه را حسين ابراهيمی در دقيقه ۵ و علی نظيف کار در دقيقه ۷۷ به ثمر رساندند و برای برق شيراز نيز رضا نوروزی در دقيقه ۲۹ و مهدی کريميان در دقيقه ۹۰ گلزنی کردند. در اين مسابقه هم محمد مختاری از تيم پگاه در دقيقه ۹۰ اخراج شد.


شکست دو بر يک ملوان در خانه سپاسی شيراز نوار پيروزيهای اين تيم را پاره کرد. محمود محمدی در دقيقه‪ ۵۳ از نقطه پنالتی و هاشم بيگ زاده در دقيقه‪ ۶۰ ‬برای تيم سپاسی شيراز گلزنی کردند و تنها گل تيم ملوان را عليرضا رمضانی در دقيقه‪ ۵۸ ‬به ثمر رساند. محمود محمدی از تيم سپاسی در دقيقه ۸۴ ‬از بازی اخراج شد.


در همدان تيم های پاس و استقلال اهواز به تساوی يک بر يک رسيدند. اميرابوچا در دقيقه‪ ۲۰ ‬برای پاس همدان و مصطفی سيفی در دقيقه ۳۱ برای تيم استقلال اهواز در اين ديدار گلزنی کردند.


XS
SM
MD
LG