لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۷

پرسپوليس ۱۰ نفره استقلال اهواز را شکست داد


پرسپولیس توانست با گل دقایق واپسین بادامکی استقلال اهواز را شکست دهد
پرسپولیس توانست با گل دقایق واپسین بادامکی استقلال اهواز را شکست دهد

تيم فوتبال پرسپوليس در دهمين هفته ليگ برتر ايران، با پيروزی مقابل تيم استقلال اهواز، جايگاه خود را در صدر جدول رده‌ بندی این مسابقات مستحکم ‌تر کرد


تيم فوتبال پرسپوليس روز جمعه بیست و هفتم مهرماه توانست با گل حسين بادامکی در واپسين ثانيه های بازی و در حالی اين تيم ده نفره شده بود تيم استقلال اهواز را سه بر دو شکست دهد.


در هفته ای که تيم های سپاهان و ابومسلم به ترتيب ملوان و ذوب آهن را سه بر دو شکست دهند، تيم استقلال تهران در رشت يک بر صفر پگاه را برد و سايپا، قهرمان فصل پيش با شکست دو بر صفر از صنعت نفت، اين بار ناکامی ديگری را در آبادان تجربه کرد.


مسابقه پرسپوليس و استقلال اهواز يکی از جذاب ترين پيکارهای فوتبال چند سال اخير ليگ ايران بود.


در مسابقه فوتبال پرسپولیس و استقلال اهواز که ۷۰ هزار تماشاگر را به ورزشگاه آزادی کشانده بود ، کريم باقری زننده نخستين گل و حسين بادامکی با زدن دوگل به همراه آلونگ آلونگ بهترين های تيم سرخپوش بودند

در اين مسابقه ۷۰ هزار تماشاگر را به ورزشگاه آزادی کشانده بود ، کريم باقری زننده نخستين گل و حسين بادامکی با زدن دوگل به همراه آلونگ آلونگ بهترين های تيم سرخپوش بودند.


از سوی ديگر از بازی با ارزش بازيکنان تکنيکی و سريع تيم استقلال اهواز نمی توان بی تفاوت گذشت که در آن چهره ميلاد ميداوودی مشخص تر از ديگران می نمود؛ هرچند گذشت لازم برای ارسال پاس در محوطه جريمه حريف را نداشت!
برای پرسپوليس کريم باقری در دقيقه ۱۵ و حسين بادامکی در دقيقه های ۴۲ و ۴+۹۰ گل زدند و دو بار گل های ميلاد می داوودی در دقيقه ۲۲ و مصطفی حقی پور در دقيقه ۷۳ بازی را به تساوی کشاند.


گل حقی پور سه دقيقه پس از اخراج محمد نصرتی بود که با خطای آشکار مدافع پرسپوليس مانع ورود مهاجم تيم اهوازی به درون محوطه جريمه شد.


پرسپوليس ۲۰ دقيقه را ده نفری بازی کرد و با اين که گل مساوی را خورد، يک بار توسط کريم باقری توپ را به ديرک افقی دروازه زد و يک گل هم برای بازيابی پيروزی به ثمر رساند. پرسپوليس با ۲۴ امتياز بی شکست در صدر جدول رده بندی باقی ماند.


در پايان هفته دهم پس از پرسپوليس، تيم سپاهان با ۲۰ امتياز و دو بازی کمتر در رده دوم قرار دارد. تيم های صبا باتری با ۱۷ امتياز و ملوان با ۱۵ امتياز تعقيب کننده هستند.


استقلال تهران در رشت تيم پگاه ميزبان را با تک گل نيمه نخست خود يک بر صفر شکست داد. ميثم منيعی در دقيقه ۱۲ با يک ضربه آزاد، باعث شکست تيم قعر نشين شد.


در اين مسابقه ادامه ناکامی های آرش برهانی در پی فرارهای سريع و موقعيت تک به تک با ايليچ دروازه بان، مشکل حل نشدنی مردان حجازی باقی ماند. اين ناکامی ها در حمله های نيمه دوم تيم پگاه می توانست استقلال را از سومين پيروزی محروم کند.


درگیری مدافعان استقلال


نکته گفتنی در ليگ پرماجرای فوتبال ايران درگيری فيزيکی پيروز قربانی و امير حسين صادقی دو مدافع تيم استقلال تهران در پايان نيمه نخست مسابقه در برابر پگاه بود که داور مسابقه بايد هر دو بازيکن را به دليل حرکت غير ورزشی از زمين اخراج می کرد. اين دو بازيکن در نيمه دوم در کنار هم به بازی ادامه دادند و تعويض نشدند.


تيم سايپا در آبادان به شکست دو بر صفر در برابر تيم صنعت نفت تن داد. در حضور حدود ۱۵۰۰۰ تماشاگر لئوناردو، مهاجم برزيلی تيم نفت در دقيقه های ۱۲ و ۳۹ به ياران علی دايی گل زد تا قهرمان سال پيش از تکرار مقام قهرمانی نااميد و بيش از پيش نگران مسابقه های فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا شود.


ابومسلم پس از يک هفته بحرانی، بدون خداداد عزيزی در مشهد تيم ذوب آهن را سه بر دو شکست داد. در شکست هفته پيش ابومسلم در خانه پاس همدان، خداداد عزيزی در گفت و گوی تلويزيونی خود صريحا اعلام کرد که سردار ناصر شفق، مدير عامل باشگاه ابومسلم در رختکن او را مضروب کرده است.


تصوير های بعد از بازی در ورزشگاه آزادی عزيزی را خشمگين در محاصره ماموران اطلاعاتی نشان می داد که او را به سکوت دعوت می کردند و سعی می کردند او را از مقابل دوربين ها دور کنند. با اخراج خداداد عزيزی از ابومسلم، در مسابقه با ذوب آهن هادی برگی زر به عنوان سرمربی موقت انجام وظيفه کرد.


در حالی که ذوب آهن با گلهای اسماعيل فرهادی در دقيقه ۴۳ و محسن مسلمان در دقيقه ۶۰ دو بر صفر پيش بود، تيم مشهدی با گلهای عرفان اولروم در دقيقه ۶۹، داوود دانش دوست در دقيقه ۷۷ و مصطفی شهرکی در دقيقه ۳+۹۰ با بازی بازگشت.


تيم برق در ادامه خوديابی با تک گل ناصر شکرون در دقيقه ۱۶، شيرين فراز کرمانشاه را در شيراز شکست داد. در ورزشگاه اکباتان تهران، تيم راه آهن بازی باخته در برابر سپاسی شيراز را با تساوی يک بريک عوض کرد. هاشم بيک زاده در دقيقه ۲۹ به سپاسی برتری داد و احمد جمشيديان در دقيقه ۶۷ بازی را برابر کرد.


XS
SM
MD
LG