لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۲

روسيه به هلند چنگ و دندان نشان داد


روس ها پس از فروپاشی شوروی برای نخستين بار در چنين پيکارهايی در اوج آمادگی نشان دادند و به مرحله يک چهارم پايانی راه يافتند. (عکس: ایتارتاس)
روس ها پس از فروپاشی شوروی برای نخستين بار در چنين پيکارهايی در اوج آمادگی نشان دادند و به مرحله يک چهارم پايانی راه يافتند. (عکس: ایتارتاس)

پيروزی دو بر صفر روسيه بر سوئد نشان داد که شاگردان گاس هيدينک هلندی حريفی آسان برای آتشبارهای هلند در مرحله يک چهارم پايانی نيستند.


اين مسابقه در گروه چهارم انجام شد و برای شناخت تيم دوم صعود کننده به مرحله حذفی تعیین کننده بود.


در مسابقه ديگر اين گروه، تيم ملی اسپانيا که صعود کرده بود مسابقه باخته در برابر يونان حذف شده را به پيروزی دو بر يک بدل کرد .


مسابقه چهارشنبه شب ۱۸ ژوئن در اينسبروک اتريش نمايانگر قدرت واقعی روسيه بود و تعيين کننده هشتمين و آخرين تيم صعود کننده به دور بعد.


در مسابقه ديگر اسپانيا با چهره ای ديگر به پيکار يونان رفت و برتری دو بر يک «لا فوريا»، اين تيم را با سه پيروزی از سه مسابقه به ديدار تيم ملی ايتاليا در يک چهارم پايانی فرستاد .


در دقيقه ۴۲ گل آنجلوس کاريسته آس با ضربه سر باعث شد که نيمه نخست يک بر صفر به سود يونان باشد. اما در نيمه دوم اسپانيا در ادامه روند بی شکستی اش با گل های روبن دلا رد در دقيقه ۶۰ و دانی يل گوئيزا در دقيقه ۸۸ به بازی بازگشت تا يونان بر خلاف چهار سال پيش که قهرمان شد، يک بازنده تمام عيار در هر سه بازی باشد .


روسيه ۲- سوئد صفر


رومان پاوليوچنکو در دقيقه ۲۴ و آندری آرشاوين در دقيقه ۵۰ برای روسيه گل زدند.


اين مسابقه بازگشت به موقع آندری آرشاوين، مهاجم برجسته و گلزن تيم زنيت سنت پترزبورگ را پس از محروميت از دو مسابقه، نشان داد.


روس ها پس از فروپاشی شوروی برای نخستين بار در چنين پيکارهايی در اوج آمادگی نشان دادند و به مرحله يک چهارم پايانی راه يافتند.


بازيکنان اين تيم با يک بازی هماهنگ و پاس های تک ضرب، گل اول را در دقيقه ۲۴ به اين شکل زدند که رومان پاويوچنکو از فاصله نزديک دومين گل خود در اين مسابقه ها را به درون دروازه فرستاد و فرصتی برای دروازه بان و مدافعان سوئدی باقی نگذاشت .


آرشاوين در اوائل نيمه دوم، صعود روسيه را پرقدرت و سزاوار نشان داد. او يک ضد حمله کلاسيک را به گل زيبايی بدل کرد که هواخواهان اين تيم در روی سکوها از شادی به هوا پریدند.


در جريان جام يورو ۲۰۰۸ تا کنون چند گل با ضد حمله سريع به ثمر رسيده است. اما بی ترديد گل آرشاوين در دقيقه ۶۰ به سوئد بهترين آن بود.


به دنبال يک ضربه آزاد از سوی سوئدی ها، يوری ژيرکوف توپ را از نيمه خود گرفت و به سرعت به سوی دروازه حريف حرکت کرد. او در محوطه جريمه سوئد توپ را باز يافت و با مهارت آن را به آرشاوين واگذار کرد تا بدون اشتباه نخستين گل خود را در يورو ۲۰۰۸ به ثمر برساند .


در مورد بازی روس ها، لارس لاگرباک، مربی تيم سوئد گفت: «بايد به روس ها تبريک بگويم. آنان يک فوتبال شاداب ارائه دادند و اين واقعيتی است که بايد آن را پذيرفت. آنان ابتدا نقطه ضعف ما را يافتند و سپس وقت را برای نتيجه گيری تلف نکردند.»


XS
SM
MD
LG