لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۴

محمدرضا باهنر درباره انتخابات مجلس: در این دوره رقیب قدری نداریم


محمدرضا باهنر پیشنهاد کرده است که شعار اصولگرایان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، «تحریم‌شکنی و مبارزه با فساد» باشد.
محمدرضا باهنر پیشنهاد کرده است که شعار اصولگرایان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، «تحریم‌شکنی و مبارزه با فساد» باشد.

محمدرضا باهنر از چهره‌های شاخص اصولگرایان می‌گوید که در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، اصولگرایان «رقیب قدری» ندارند و «اگر به نقاط ضعف خود نبازیم» این انتخابات «میدان بازی اصولگرایان است».

آقای باهنر که دبیرکل جامعه مهندسین است روز شنبه ششم مهر در نشست این تشکل اصولگرا گفته که «پاشنه آشیل» این طیف سیاسی همواره «بحث وحدت و ائتلاف» بوده است و اصولگرایان در آستانه هر انتخابات «همواره تمام انرژی خود را صرف وحدت» می‌کنند «به طوری که وقتی موعد رقابت با رقیب می‌رسد رمقی برای ما نمانده است».

وی به اصولگرایان نوید داده که «در این دوره از انتخابات رقیب قدری نداریم»، و افزوده است: «اگر به نقاط ضعف خود نبازیم، انتخابات پیش رو در اسفندماه ۹۸ میدان بازی اصولگرایان است».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرده که «تلاش و چشم‌انداز ما وحدت صددرصدی است. به رغم اختلاف دیدگاه وحدت امکان‌پذیر است».

وی در حالی از احتمال وحدت در میان اصولگرایان خبر داده که در طیف مقابل، یعنی اصلاح طلبان، صحبت از بروز اختلافات شدید است.


مصطفی تاج‌زاده از فعالان سیاسی این طیف ۲۴ تیرماه امسال گفت که «در هیچ دوره‌ای به اندازه امسال میان اصلاح‌طلبان درباره انتخابات اختلاف نظر وجود نداشته است».

به گفته وی، در میان گروه‌های اصلاح‌طلب چهار استراتژی درباره انتخابات مجلس شوری اسلامی وجود دارد: «عبور از انتخابات، واگذاری انتخابات، حضور بی‌قیدوشرط و مشارکت مشروط».

با این حال، محمد خاتمی رئیس‌جمهوری پیشین که در انتخابات گذشته مجلس و ریاست‌جمهوری نقش مهمی در سوق دادن آرای رای‌دهندگان به سوی کاندیداهای جناح اصلاحات جمهوری اسلامی داشت، ۲۸ تیرماه گفت که «انتخابات نباید تحریم شود».

وی اظهار داشت: «اصلاح‌طلبان و مردمِ ناراضی باید فداکاری و از خودگذشتگی کنند و به خاطر ایران پای صندوق‌ها بیایند تا جلوی خطر اصلی گرفته شود».

این درخواست آقای خاتمی موج گسترده‌ای از انتقادات بدنبال داشت و کاربران فضای مجازی با یادآوری «نتایج نومیدکننده» شعار «تَکرار می‌کنم» محمد خاتمی در انتخابات‌ پیشین مجلس شورای اسلامی که به موفقیت لیست «امید» در انتخابات مجلس انجامید، تأکید داشتند که «اعتماد به اصلاح‌طلبان» دیگر وجهی ندارد.

در همین زمینه ‌سایت «مشرق‌نیوز» با انتشار تحلیلی نوشت که با سخنان محمد خاتمی «فرمان تحریم خاموش انتخابات صادر شد». تحریم خاموش انتخابات از نظر نویسنده این سایت تحریمی است که طی آن «از ارائه لیست خودداری می‌شود اما بیانیه عدم حضور نیز قرائت نمی‌شود».

رئیس‌جمهوری پیشین ایران روز ۱۵ تیرماه هم گفته بود که هرچه مردم از «اصلاحات مایوس شوند» به قوت گرفتن «ذهنیت براندازی» کمک می‌شود و تاکید کرده بود که ممکن است براندازها بتوانند «موفق شوند».

محمدرضا باهنر در اظهارات روز شنبه خود با اشاره به وضعیت اصلاح‌طلبان تاکید کرده که «فراموش نکنیم رقیب ما در جامعه مقبولیت لازم را ندارد و فضا برای کارزاری سالم و پیروزمندانه مهیا است».

وی پیشنهاد کرده است که شعار اصولگرایان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، «تحریم‌شکنی و مبارزه با فساد» باشد.

به رغم اظهاراتی از این دست و به رغم اینکه چند ماه بیشتر به موعد برگزاری انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی باقی نمانده، فضای انتخاباتی در ایران هنوز دچار رکود است.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا و سایت رادیو فردا/ ک.ر
XS
SM
MD
LG