لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۸

پنج سایت اینترنتی در ایران فیلتر شدند


فيلتر شدن وبسايت «نوسازی»، يکی از سايتهای تندرو و هوادار سياست های دولت محمود احمدی نژاد، تاييد شده است.
فيلتر شدن وبسايت «نوسازی»، يکی از سايتهای تندرو و هوادار سياست های دولت محمود احمدی نژاد، تاييد شده است.

بدنبال واکنش سایت های هوادار دولت به سخنان اخیر نوه آیت الله خمینی، روز پنج شنبه اعلام شد که پنج وبسايت اينرنتی به اتهام «تخلفات انتخاباتی» در ايران فيلتر شدند.


راديو دولتی ايران به نقل از اطلاعيه دادستانی، اتهام اين سايت ها را «مسموم کردن فضای انتخاباتی و تشويش اذهان عمومی» ذکر کرده است.


خبرگزاری های ايران از سايت های فيلتر شده نام نبرده اند اما فيلتر شدن وبسايت «نوسازی»، يکی از سايتهای تندرو و هوادار سياست های دولت محمود احمدی نژاد، تاييد شده است.


چهارشنبه شب عليرضا ملکيان، معاون مطبوعاتی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران، به خبرگزاری ها گفته بود که پايگاه اينترنتی نوسازی «به خاطر توهين به اشخاص، به ويژه شخصيتهای روحانی، توسط کار گروه موضوع آيين نامه ساماندهی پايگاه های اطلاع رسانی اينترنتی مسدود شده است.»


بر اساس آيين نامه ساماندهی پايگاه های اطلاع رسانی اينترنتی، کار گروهی شامل چهار وزير (فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات، دادگستری، ارتباطات و فناوری اطلاعات) به علاوه رييس سازمان صدا و سيمای جمهوری اسلامی فهرستی از وب سايت هايی را که بايد فيلتر شوند تدوين مي کنند.


خبرگزاری های ايران از سايت های فيلتر شده نام نبرده اند اما فيلتر شدن وبسايت «نوسازی»، يکی از سايتهای تندرو و هوادار سياست های دولت محمود احمدی نژاد، تاييد شده است.

اما از سوی ديگر، سايت نوسازی روز پنج شنبه با انتشار خبری در صفحه اول اين سايت پايان کار خود را اعلام کرد. در اين خبر، بدون اشاره مستقيم به دستور فيلترينگ اين سايت، گفته شده است: «کمپانی آمريکايی تأمين کننده فضای اينترنتی سايت نوسازی، به دليل تروريستی بودن اين سايت، مهلتی چند ساعته داده است تا اين سايت به کار خود پايان دهد.»


مسئولان شرکت آمريکايی مذکور هنوز واکنشی به اين خبر نشان نداده اند.


مسئولان اين پايگاه اينترنتی در توضيح خود همچنين هرگونه وابستگی به دولت محمود احمدی نژاد و سپاه پاسداران را تکذيب کرده و گفته اند: «سايت نوسازی همانطور که پيش از اين در رويه و عمل خود نشان داده رسانه ای مستقل و فارغ از مرزبندی های سياسی و ... است.»


سايت نوسازی در روزهای گذشته نسبت به سخنان سيد حسن خمينی، نوه آيت الله خمينی، بنيانگذار جمهوری اسلامی درباره هشدار نسبت دخالت نظاميان در سياست واکنش تندی نشان داده بود و در يادداشتی با عنوان «راز لپهای گل انداخته سيد حسن خمينی»، او را متهم کرد که از رانتهای دولتی در زمان اصلاحطلبان استفاده کرده است.


اين سايت در بخشی ديگر از يادداشت خود نوشته بود: « جناب آقای سيد حسن خمينی شايد ما نيز اگر در زمان دولت اصلاحات قدرت آن را داشتيم که به نحوی برايمان يک ماشین BMW هشتاد ميليون تومانی (قيمت همان موقع) خريداری شود که بحمدالله برای شما شد و از هوای بالای شهر تهران تنفس مينموديم و احيانا سونای بخارمان ترک نمی شد.... توفيق آن را می داشتيم که با لپ های گل انداخته درد مستضعفين و محرومين را رصد کنيم.»


حمله به بازماندگان آيت الله خمينی از هفته گذشته و پس از انتشار خبر رد صلاحيت نوه دختری وی، علی اشراقی و اعتراض او به اين رد صلاحيت آغاز شد.


سپس اتهامات گروه های حامی رييس جمهوری و موسوم به اصولگرا به سيد حسن خمينی، فرزند سيد احمد خمينی رسيد که در گفت و گويی با نشريه شهروند امروز، از دخالت نيروهای سپاه و بسيج در انتخابات انتقاد کرده بود.


وی به اين نشريه گفته بود:«يکی از‎ ‎بزرگ ترين معيارهايی که ميتوان گفت، جامعه از راه امام خارج شده است يا نه؟! حضور‎ ‎نظاميان در عرصه سياست است. کسانی که مدعی هستند که به امام وفادارند، بايد‎ ‎نسبت به دستور ‏صريح امام با تمام وجود حساسيت نشان دهند. »


سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران پیشتر گفته بود که فعاليت بسيج در انتخابات بايد دفاع از جريان اصولگرا باشد.


آقای جعفری با اشاره به انتخابات در ايران گفت: ظهور جريان اصولگرا در جمهوری اسلامی به نوعی انقلابی در انقلاب بوده است.


وی افزود: فعاليت بسيج در انتخابات بايد حفاظت کامل و گسترده از جريان اصولگرا باشد.


XS
SM
MD
LG