لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۹

لغو بازی استقلال به خاطر اجلاس سران غیرمتعهدها


برخی خبرنگاران ورزشی در ايران که نمی خواهند نامشان فاش شود می گويند رسانه های ورزشی کشور مانند برنامه تلويزيونی ۹۰ از نقد به تعويق افتادن يکی از مسابقات ليگ برتر فوتبال ايران منع شده اند.

يک ماه قبل غلامرضا بهروان مسئول سازمان ليگ فوتبال ايران اعلام کرده بود، بازی هفته هفتم ليگ برتر بين تيم های استقلال با پيکان به دليل برگزاری اجلاس سران کشورهای غير متعهد لغو شده و بايد در زمانی ديگر برگزار شود.

با اين حال، رسانه های ورزشی اجازه نقد چنين تصميمی را ندارند. روز دوشنبه نيز عادل فردوسی پور در برنامه ۹۰ از پرداختن به اين موضوع خودداری کرد. پرسش بی پاسخ علاقمندان فوتبال اين است که برگزاری مسابقه در ورزشگاه آزادی چه ارتباطی با اجلاس غیرمتعهدها دارد؟

رادیو و تلویزیون دولتی ايران که در بحبوحه المپيک لندن گزارش های متعددی درباره «ترافيک شديد، ناهماهنگی ها و نارضايتی های بريتانيايی ها» از برگزاری المپيک تهيه و پخش کرده بود، خود از طرح يک سوال درباره دلايل لغو يک بازی فوتبال در ايران عاجز است.

استقلالی ها که بازی هفته هفتم خود را لغو شده ديدند، روز سه شنبه يک بازی تدارکاتی را با باشگاه پارسه برگزار کردند که به تساوی ۲-۲ انجاميد.

رودريگو توزی و آرش برهانی برای استقلال گلزنی کردند. گل های پارسه نيز که هدايت آن را مهدی پاشازاده بر عهده دارد، اميرحسين هيپکی و ميثم خرسندی به ثمر رساندند.

در ادامه رقابت های اين هفته از ليگ برتر، روز چهارشنبه صنعت نفت آبادان ميزبان گهر زاگرس است. ملوان و داماش نيز در رشت، بازی حساس فوتبال گيلان را برگزار می کنند.

از ساعت ۱۹ نيز پرسپوليس در اهواز به مصاف فولاد خوزستان می رود. اگر پرسپوليس ميزبان بود، بازی اين تيم هم مانند رقابت استقلال و پيکان لغو می شد.

فجر سپاسی نيز مهمان سپاهان است که دو شکست متوالی را متحمل شده و صدر جدول را از دست داده. نفت تهران ميزبان ذوب آهن است. صبا قم در تبريز روبروی تراکتورسازی می ايستد. مس هم در بندرعباس با آلومينيوم هرمزگان روبرو خواهد شد.

اولين بازی از هفتمين هفته

اولين ديدار هفته هفتم ليگ برتر، عصر سه شنبه بين سايپا و راه آهن در ورزشگاه انقلاب کرج با حضور حدود چهار هزار تماشاگر برگزار شد. اين ديدار با نتيجه ۱-۰ به سود راه آهن به پايان رسيد. بهادر عبدی در دقيقه ۸۸ از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد.

کارلوس کی روش سرمربی تيم ملی ايران تماشاگر ويژه اين بازی بود. سايپا با وجود اين شکست همچنان با ۱۳ امتياز در صدر جدول باقی ماند و راه آهن ۱۲ امتيازی شد تا به رده دوم برسد.

مجتبی تقوی سرمربی سايپا در پايان بازی گفت: «برخی می‌خواهند تيم‌ اخلاق مدار سايپا را پايين بکشند و دوست ندارند چنين تيم هايی روند موفقيت را طی کنند. بدترين نتيجه برای ما در بازی با راه آهن بدون اينکه بخواهيم عدالت رعايت شود تساوی بدون گل بود، اما بی عدالتی نتيجه بازی را تغيير داد.»

تقوی با انتقاد از آنچه «وضعيت اسفبار فوتبال ايران» ناميد، گفت: در ديدار پرسپوليس و استقلال، پيراهن محسن بنگر در محوطه جريمه پاره شد اما داور پنالتی نگرفت. ولی در ديدار ما با راه آهن يک اتفاق معمولی فوتبال را پنالتی گرفتند. محسن قهرمانی دو بازی متوالی برای تيم ما سوت زده و در مجموع هفت مسابقه، در سه ديدار برای سايپا قضاوت کرده.

اما در طرف مقابل، علی دايی که در هفته های اخير به شدت به روند قضاوت ها معترض بود، داوری محسن قهرمانی را «خوب و بدون مشکل» ارزيابی کرد.

سرمربی تيم راه آهن به خبرنگاران گفت: بازيکنان راه آهن ۵۰ درصد از خواسته هايم را هم نتوانستند در زمين اجرا کنند اما مردانه جنگيدند و دويدند. در آينده شاهد بازی هايی به مراتب بهتر از راه آهن خواهيد بود. ما تازه اول راه هستيم.
XS
SM
MD
LG