لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۳۰

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: بشار اسد در قدرت باقی می‌ماند


حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران
حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران مقامات آمریکا را متهم کرد که خواستار «استمرار جنگ» در سوریه برای «اثرگذاری» بر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده هستند و گفت که آنان در یک سال آینده هم نمی‌توانند هدف خود را عملی کنند و بشار اسد در قدرت باقی می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا حسن فیروز آبادی روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت گفت که آمریکا «استمرار جنگ» در سوریه را «برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آینده ایالات متحده می‌خواهد».

وی در عین حال با اشاره به «فشارهای» مقامات آمریکا برای کنار گذاشته شدن بشار اسد از قدرت تاکید کرد که «آمریکا در یک سال آینده نیز نخواهند توانست هدف خود را عملی کند» و آقای اسد «برخلاف رویا و آرزوی آمریکا» در قدرت باقی خواهد ماند.

پیش از این مقامات ایران از جمله علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی باقی ماندن بشار اسد تا پایان دوره ریاست جمهوری خود در قدرت را «خط قرمز» جمهوری اسلامی خوانده بودند.

دوره کنونی ریاست جمهوری بشار اسد تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

در مقابل جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفته است که تا زمان باقی ماندن بشار اسد در راس قدرت، نا‌آرامی و جنگ در سوریه به پایان نخواهد رسید.

بر اساس گزارش‌ها، تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران و ارتش ایران در حمایت از بشار اسد می‌جنگند اما مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که آنان به عنوان «مستشار نظامی» در سوریه حضور دارند.

در همین حال به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیما علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران روز پنج شنبه درواکنش به گزارش‌ها درباره استقرار نیروهای ویژه این نهاد در سواحل سوریه گفت که «انقلاب اسلامی مرز ندارد و هرجا لازم باشد پاسدران از انقلاب دفاع می‌کنند».

خبرگزاری تسنیم روز پنج شنبه به نقل از غلامرضا صفایی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا خبر داده بود که نیروهای سپاه پاسداران در سواحل سوریه مستقر شده‌اند.

این خبر در برخی از وب سایت‌ها از جمله خبرآنلاین نیز منتشر شده اما این بخش از سخنان آقای صفایی در خبر خبرگزاری تسنیم حذف شده است.

عین‌الله تبریزی جانشین سابق فرمانده سپاه مازندران روز دوشنبه از مرگ دست‌کم ۱۲۰۰ «رزمنده» در درگیری‌های چهار سال اخیر سوریه خبر داده است.

تازه‌ترین این موارد مربوط به کشته شدن دست‌کم ۱۳ عضو سپاه پاسداران در «خان‌طومان» استان حلب و زخمی شدن ۲۱ نفر دیگر است که اجساد ۱۲ نفر از این کشته‌شدگان هم‌چنان در اختیار مخالفان بشار اسد است.

XS
SM
MD
LG