لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۱

پلیس لندن: آتش‌سوزی مرگبار در برج گرنفل از یک یخچال آغاز شد


پلیس لندن روز جمعه دوم تیرماه اعلام کرد آتش‌سوزی در برج گرنفل که دستکم ۷۹ کشته برجای گذاشت از یک یخچال فریزر مدل «هات‌پوینت» آغاز شد.

فیونا مک‌کورمک، رییس بازرسی پلیس، گفت که کارخانه سازنده یخچال فریزر مدل FF175BP «هات‌پوینت» این محصول را جمع‌آوری نکرده بود و باید آزمایش‌های بیشتری روی آن صورت می‌گرفت.

وی همچنین گفت: عایق و کاشی‌هایی که در کف این برج ۲۴ طبقه استفاده شده بود بررسی‌های ایمنی مربوط به آتش‌سوزی را با موفقیت پشت سر نگذاشته بودند.

مک‌کورمک اظهار داشت:‌ «آزمایش‌های اولیه روی نمونه عایق‌های برداشته شده از کف برج نشان داد که پس از آتش‌زدن، فورا می‌سوزد».

رییس بازرسی پلیس اعلام کرد که در میان جرایم جنایی احتمالی نظیر «نقض قوانین و مقررات» که ممکن است رخ داده باشد، موضوع «قتل عمد» نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آتش‌سوزی در برج گرنفل لندن بدترین نمونه از زمان جنگ جهانی دوم است و فشارها بر ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، را افزایش داده است.

مک‌کورمک با اشاره به کشته شدن ۷۹ نفر در این حادثه گفت: «نگرانی من این است که تلفات بیشتر باشد».

وی تصریح کرد که «اجساد کامل» قربانیان از محل خارج شده و «این واقعیت وحشتناک را باید در نظر گرفت که احتمالا نتوانیم هویت تمام آدم‌هایی که در دمای شدید ناشی از آتش‌سوزی مرده‌اند پیدا کنیم».

افسران پلیس از همگان خواسته‌اند تا در صورتی که اطلاعاتی پیرامون ساکنان برج گرنفل دارند آن را در اختیار پلیس قرار دهند.

نخست‌وزیر بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد تمام قربانیان این برج فارغ از وضعیت مهاجرتی‌شان به تمام امکانات مورد نیاز دسترسی خواهند داشت.

XS
SM
MD
LG