لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۵

حسن عباسی با شکایت ارتش ایران روانه زندان شد


آقای عباسی که از کادرهای رسمی سپاه پاسداران است در نشست‌های بسیج و سپاه سخنرانی می‌کند.
آقای عباسی که از کادرهای رسمی سپاه پاسداران است در نشست‌های بسیج و سپاه سخنرانی می‌کند.

حسن عباسی، رییس «مرکز بررسی‌های دکترینال» و از چهره‌های نظامی نزدیک به اصولگرایان که انتقادش درباره نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران جنجال برانگیز شده بود روز چهارشنبه ۱۳ مرداد بازداشت شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، غلام‌عباس ترکی، دادستان نظامی تهران گفته که در دومین جلسه تحقیق از حسن عباسی، برای او قرار وثیقه صادر شد ولی به دلیل خودداری وی از ارائه وثیقه، روانه بازداشتگاه شده است.

دادستان نظامی تهران اتهام حسن عباسی را «نشر اکاذیب و فراهم کردن جو بدبینی نسبت به نیروهای مسلح» ذکر کرده است.

اخیرا یک ویدئو کلیپ قدیمی از آقای عباسی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است که او در سخنانی، با دفاع از عملکرد سپاه پاسداران و بسیج، ارتش را نیرویی «بی سروصدا» توصیف کرده است.

وی در بخشی از این کلیپ یک دقیقه‌ای خطاب به آمریکا گفته است: «شما چیزی دوست دارید مثل ارتش که بی‌ سروصدا در پادگان‌ها باشد و اگر آب این کشور (ایران) را ببرد، صدای آنها در نیاید و هیچ موضعی اتخاذ نکنند».

این اظهارات با واکنش تند فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران روبرو شد و او از شکایت این نیروی نظامی از حسن عباسی خبر داد.

احمدرضا پوردستان از رییس «مرکز بررسی‌های دکترینال» خواسته بود که هر چه سریع‌تر بابت اظهاراتش عذرخواهی کند.

خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند که آقای عباسی چند روز بعد به دادسرای نظامی احضار و از او درباره اظهاراتش بازجویی شد. وی سپس در نامه‌ای به فرمانده کل ارتش ایران بابت اظهارنظرش عذرخواهی کرده بود.

آقای عباسی که از کادرهای رسمی سپاه پاسداران است در نشست‌های بسیج و سپاه سخنرانی می‌کند. با این حال، اظهارات او با انتقاد سخنگوی سپاه روبرو شده است.

رمضان شریف، مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران، با اشاره به اینکه سخنان حسن عباسی مربوط به تیرماه سال ۱۳۸۹ است، با محکوم کردن هرگونه اقدام «تضعیف‌کننده ارتش و سپاه» گفت که «ارتش و سپاه ید واحد و مشت آهنین ملت ایران در برابر به‌تعبیر او دشمن هستند».

مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح نیز هشدار داد که جمهوری اسلامی، به گفته او، به احدی اجازه اهانت به نیروهای مسلح را نخواهد داد.

علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز با دفاع از ارتش ایران گفته بود که وارد نشدن به حوزه سیاست و اقتصاد نقطه قوت ارتش است.

XS
SM
MD
LG