لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۶

خانواده امير حکمتی بار دیگر خواستار آزادی فرزندشان شدند


امير حکمتی متولد ايالت آريزونا و بزرگ شده ايالت ميشيگان آمريکاست.
امير حکمتی متولد ايالت آريزونا و بزرگ شده ايالت ميشيگان آمريکاست.
همزمان با سفر محمود احمدی نژاد، ریيس جمهوری اسلامی، به نيويورک خانواده امیر رضا حکمتی، تفنگدار آمريکايی ايرانی تبار که در ايران زندانی شده است، يک بار ديگر خواستار آزادی وی شدند.

امير رضا حکمتی، تفنگدار دريايی سابق ارتش ايالات متحده است که در ماه اوت سال ۲۰۱۱ در حالی که برای ديدار با مادربزرگش به ايران سفر کرده بود به جرم جاسوسی، دستگير و زندانی شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در تازه ترين تلاش برای آزادی امير حکمتی، در پی سفر محمود احمدی نژاد به آمريکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خانواده حکمتی روز سه شنبه، چهارم مهرماه، با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی از دولت ايران تقاضا کردند که به عنوان اقدامی بشردوستانه، امیر حکمتی را آزاد کند.

هفته گذشته اعلام شد که پدر امير حکمتی مبتلا به نوعی تومور مغزی غير قابل درمان است و خانواده حکمتی از مقامات ايران خواسته اند که با آزادی امير اجازه دهند وی در اين لحظات در کنار پدر بيمارش باشد.

خانواده حکمتی در کنفرانس مطبوعاتی خود که به کمک شورای روابط اسلامی آمريکا و در حومه شهر «ديترويت» برگزار شد گفتند: «ما خواستار بخشش هستيم. خواستار انجام ديپلماسی [برای آزادی امير] و خواستار انسانيت هستيم.»

رامی کُردی،‌ شوهر خواهر امير نيز به نمايندگی از خانواده به خبرنگاران گفت اميدوار است که احمدی نژاد با طرح موضوع بازگشت امير به آغوش خانواده، حضور او را در کنار پدر در حال مرگش ميسر سازد.

کُردی تاکيد کرد که آنها اميد دارند که «رهبران خردمند تصميم خود را بگيرند و بازگشت امير را به خانه امکان پذير سازند.»

سارا حکمتی، يکی از خواهران امير، نيز اعلام کرد اميدوار هستند که مقامات ايرانی حاضر در ايالات متحده صدای آنها و تقاضايشان را بشنوند.

امير حکمتی متولد ايالت آريزونا و بزرگ شده ايالت ميشيگان آمريکاست.

خانواده امير ساکن شهر فلينت هستند، جايی که علی حکمتی، پدر خانواده، پيش از ابتلا به این بيماری مهلک، در يک کالج تدريس می کرد.

آسوشيتدپرس به نقل از يکی از بستگان خانواده حکمتی می نويسد: پدر امير حکمتی ‪در تاريخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهريور‬) مورد عمل جراحی تومور مغزی قرار گرفت و شبکه «سی ان ان» نيز در گزارشی از ابتلای علی حکمتی به بيماری سرطان خبر داده و در مصاحبه ای با وی بر تخت بيمارستان، مرحله بعد در روند درمان وی را شيمی درمانی ذکر کرد.

در گزارش شبکه «سی ان ان»، پدر امير حکمتی با سری باندپيچی بر تخت بيمارستان از مقام های ايرانی تقاضا می کند کمک کنند قبل از مرگ يک بار ديگر فرزندش را ببيند.

دولت ايالات متحده بارها جاسوس بودن امير حکمتی را تکذيب کرده است. در ماه اوت سال جاری ميلادی، وزارت خارجه آمريکا در پی دريافت گزارش هايی مبنی بر کاهش وزن شديد حکمتی درباره وضعيت سلامت وی ابراز نگرانی کرد.
XS
SM
MD
LG