لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۵

استراتژی ايران برای بازی با امارات چيست؟


جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، در جدال با یک بازیکن اماراتی در بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی آفریقای جنوبی
جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، در جدال با یک بازیکن اماراتی در بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی آفریقای جنوبی
تيم ملی فوتبال ايران امروز (چهارشنبه)، در آخرين بازی از مرحله گروهی پانزدهمين دوره جام ملت های آسيا، با قضاوت کيم دونگ جين از کره جنوبی، روياروی امارات متحده عربی خواهد ايستاد. در بازی همزمان، عراق و کره شمالی به مصاف هم خواهند رفت.

اماراتی ها از دو بازی قبلی مقابل کره شمالی و عراق فقط يک امتياز به دست آورده اند و هنوز گلی به ثمر نرسانده اند.

ايران و امارات تاکنون ۱۴ بار مصاف هم رفته‌اند. در ۱۰ بازی ايران پيروز شده، يک بار امارات توانسته ايران را شکست دهد و سه رويارويی هم با تساوی به پايان رسيده است.

ميدان دادن به نفراتی که کمتر بازی کرده اند و استراحت دادن به بازيکنانی که کارت گرفته اند، از جمله پيشنهاداتی است که در مصاحبه های کارشناسان فوتبال ايران به چشم می خورد.

اما عده ای ديگر از نخبگان فوتبال معتقدند، افشين قطبی بايد استفاده از ترکيب اصلی را دستور کار خود قرار دهد. زيرا تغييرات گسترده در ترکيب تيم و دست زدن به ارنج اصلی، خصوصاً در ساختار دفاعی می تواند منجر به بروز ناهماهنگی هايی در ديدار سرنوشت ساز مرحله يک چهارم نهايی شود.

به زعم اين دسته از کارشناسان هرچه ترکيب اصلی تيم ملی، بيشتر در کنار هم بازی کنند به همان نسبت ضريب اشتباهات آن ها هنگام بازی خوانی در ديدارهای بعدی نيز کاهش خواهد يافت.

سرچکو کاتانچ سرمربی تيم ملی امارات با تاکيد بر اين که تيمش بخت چندانی برای صعود ندارد، از حيثيتی بودن اين ديدار خبر داده است.

کاتانچ می گويد استرسی برای اين مسابقه ندارد اما نمی خواهد تيمش بدون کسب پيروزی از جام خارج شود و آرزو دارد امارات مقابل ايران و کره شمالی در برابر عراق، به برتری برسند.

امير قلعه نويی نيز عقيده دارد فاکتور تمرکز، مهم ترين عامل برای موفقيت در مرحله حذفی است و تيم ملی بايد فرصت باقی مانده تا ديدارهای حذفی را به تقويت اين فاکتور اختصاص بدهد.

حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تيم های ملی فوتبال ايران و امارات می گويد: «به هيچ عنوان نبايد مسابقه با امارات را تشريفاتی تلقی کنيم. نتيجه اين ديدار در تاريخ جام ملت‌ها ثبت می ‌شود. از طرفی، هيچ تيمی نتوانسته در دور مقدماتی ۹ امتيازی شود.»

افشين قطبی هم از اميدواری هايش برای ۹ امتيازی شدن ايران صحبت کرد و گفت از ۲۰ ماه پيش تيم را آماده کرده و همراه با مجموعه تيم ملی، توانسته اند مردم را خوشحال کنند.

پيت بيوتر دستيار افشين قطبی اما اطلاعات بيشتری درباره استراتژی ايران برای بازی با امارات در اختيار رسانه ها گذاشته است. بيوتر می گويد: «تغييرات در ترکيب ما زياد خواهد بود. اين تغيير می ‌تواند تا ۶ يا حتی ۹ بازيکن اصلی ديدارهای قبلی را در بربگيرد.»

گفتنی است، نمايندگان باشگاه بلکبرن برای تماشای وضعيت جديد آندرانيک تيموريان به قطر آمده‌اند.

نمايندگان بسياری از آژانس های معتبر نقل و انتقالات بازيکنان به باشگاه های اروپايی نيز در محل رقابت ها حضور دارند و همين مسئله، انگيزه ملی پوشان فوتبال ايران برای ارائه بهترين بازی حتی در ديدار تشريفاتی مقابل امارات را افزايش داده است.
XS
SM
MD
LG