لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۳

معاون وزیر ورزش: ضوابط حضور زنان در اماکن ورزشی در حال تدوین است


معاون وزیر ورزش و جوانان روز چهارشنبه ۲۹ مرداد خبر داد که مقررات و ضوابط حضور زنان در اماکن ورزشی در حال تدوین است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، عبدالحمید احمدی حضور زنان در ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی را موضوعی خاص دانست که در حیطه تصمیم‌گیری وزارت ورزش و جوانان نیست.

وی در عین حال گفت که در تعامل با سایر نهاد‌ها، ضوابط و مقررات حضور زنان در اماکن ورزشی در حال تدوین است.

معاون وزیر ورزش و جوانان اشاره‌ای به نام این نهاد‌ها نکرد.

در سال‌های اخیر حضور زنان در سالن‌ها و اماکن ورزشی با برخی ممانعت‌ها مواجه شده و میزبانی در برخی از رشته‌های ورزشی را برای ایران با مشکل مواجه کرده است.

به دنبال جلوگیری از ورود زنان به محل مسابقه والیبال ایران و برزیل در ۲۳ خرداد امسال، شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان ریاست جمهوری ایران گفت که حسن روحانی دستور داده است که این موضوع بررسی شود.

به گفته آقای احمدی، با تدوین و تصویب ضوابط و مقررات تکلیف حضور زنان در اماکن ورزشی روشن خواهد شد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه نیاز‌ها در ورزش بسیار متنوع شده است افزود: «مسوولان نتوانسته‌اند همپای آن محیط حقوقی مناسبی را فراهم کنند».

وی تصریح کرد: «ما بنا داریم خلاء و ضعف‌های قانونی را در کوتاه مدت شناسایی و آن را برطرف کنیم».

پس از دستور محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری پیشین، در سال ۱۳۸۵برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها تعدادی از روحانیون تندرو تماشای مسابقه‌های ورزشی در استادیوم‌ها را برای زنان ایران از نظر شرعی حرام دانستند.

معاون وزیر ورزش اما می‌گوید: «شرایط را به گونه‌ای فراهم خواهیم کرد که مغایرتی با ارزش‌ها و شئونات فرهنگی و اعتقادی ما نداشته باشد تا خانواده‌ها امکان حضور در اماکن و سالن‌های ورزشی را داشته باشند».

بیش از ۱۳۰ فعال حقوق زنان تیر ماه امسال در نامه‌ای از رییس فدراسیون جهانی والیبال خواستند تا از حق ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌های مورد علاقه‌شان حمایت کند.

XS
SM
MD
LG