لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۳۸

معترضان برای دومین شب متوالی در گوهردشت کرج «تظاهرات کردند»


گزارش‌های تازه از گوهردشت کرج حاکی است که معترضان برای دومین شب متوالی در خیابان‌های این منطقه دست به تظاهرات زده و «یک موتور نیروی انتظامی نیز به آتش کشیده شد».

ویدئوهای دریافتی از تظاهرات چهارشنبه شب ۱۰ مرداد نشان می‌دهد که در جریان درگیری نیروهای انتظامی و امنیتی برای متفرق کردن معترضان به گرانی و مشکلات اقتصادی، یک موتور نیروی پلیس در گوهردشت کرج به آتش کشیده شد.

در ویدئوهای دیگر، فریادهای معترضان شنیده می‌شود که شعار می‌دهند «ایرانی بسه دیگه/ غیرتتو نشون بده» یا «توپ، تانک، فشفشه/ آخوند باید گم بشه».

رادیو فردا به دلیل اینکه در ایران خبرنگار ندارد نمی‌تواند صحت این ویدئوها را به طور مستقل تایید کند.

در ویدئوی دیگری جمعیت معترض شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دهند.

دور تازه اعتراض‌های خیابانی در ایران به دنبال سقوط ارزش ریال، وضعیت نابسامان اقتصادی، گرانی و افزایش روزانه قیمت ارزهای خارجی و سکه آغاز شده است.

بهای دلار آمریکا در بازار غیررسمی تهران در روز دوشنبه تا ۱۲ هزار تومان افزایش یافت و قیمت سکه نیز از مرز چهار میلیون تومان گذشت. با این حال، در روز سه‌شنبه و چهارشنبه بازار ارز و سکه شاهد کاهش ملایم قیمت‌ها بود.

گوهردشت کرج روز سه‌شنبه نیز شاهد تظاهرات معترضان بود. تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بیانگر این بود که تظاهرات این منطقه تا غروب روز سه‌شنبه ادامه داشت و نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش تلاش می‌کردند تا معترضان را متفرق کنند.

در یکی از تصاویر منتشر شده از گوهردشت کرج جمعیت معترض شعار می‌دادند: «گرانی، تورم/ بلای جان مردم».

روز چهارشنبه شهر اصفهان نیز شاهد اعتراض‌های خیابانی بود. «خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن» و «سکوت هر ایرانی، خیانت است به ایران» از شعارهایی بود که در ویدئوهای دریافتی از تظاهرات این شهر شنیده می‌شد.

شماری از تظاهرکنندگان نیز شعار «رضا شاه، روحت شاد» سر دادند.

XS
SM
MD
LG