لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۶

برگزاری کنسرت در چهار محال‌وبختیاری یک جلسه را به دلیل اعتراض امام جمعه به تعطیلی کشاند


پلاکاردی با محتوای اعتراض به برگزاری کنسرت و لغو جلسه شورای فرهنگ عمومی در مقابل دفتر امام جمعه شهرکرد.
پلاکاردی با محتوای اعتراض به برگزاری کنسرت و لغو جلسه شورای فرهنگ عمومی در مقابل دفتر امام جمعه شهرکرد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری در پی اعتراض نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای به برگزاری کنسرت موسیقی در این استان لغو شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد روز چهارشنبه ۳۱ شهریور این خبر را اعلام کرده است.

این پایگاه خبری گزارش داده است، محمدعلی نکونام٬ امام جمعه شهرکرد، در اعتراض به برگزاری «کنسرتی مبتذل» که منجر به «هتک حرمت شب مقدس عید غدیر» شده٬ اقدام به لغو جلسه یادشده کرده است.

سایت رسمی نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرده که برگزاری این کنسرت همچنین منجر به «هتک حرمت فرهنگ عمومی اهل ایمان و تقوا» شده است.

وب‌سایت محلی «جهان‌بین نیوز» هم تصاویری از نمای بیرونی دفتر نماینده ولی فقیه در شهرکرد منتشر کرده که در این تصاویر٬ پلاکاردی با محتوای اعتراض به برگزاری کنسرت و لغو جلسه شورای فرهنگ عمومی دیده می‌شود.

محمدعلی نکونام از جمله روحانیون مخالف برگزاری کنسرت موسیقی در استان چهارمحال و بختیاری است و پیش از این بارها از مقام‌های دولتی خواسته بود در خصوص برگزاری کنسرت در این استان تجدید‌نظر کنند.

نکونام چندی پیش نیز در خطبه‌های نماز «عید قربان» گفته بود که «به یقین برگزاری کنسرت‌های موسیقی٬ کار دشمن است برای آنکه جامعه ما را به سمت بی‌‌بندباری و امثال اینها سوق بدهد».

نکونام روز پنجشنبه اول مهر هم در حاشیه بازدید از نمایشگاه «مهر ولایت» به خبرگزاری «تسنیم» گفته است: «کنسرتی که در شب عید غدیر در شهرکرد برگزار شد٬ تفاوت چندانی با کنسرت‌های کشورهای غربی نداشته است».

وی افزوده است: فیلم این کنسرت را دیده که چطور«یک مشت لخت و عور در یک فضای کاملاً تاریک و گناه‌آلود» بوده‌اند.

این روحانی محافظه‌کار اضافه کرده که «امروز دشمن با تمام وجود قصد دارد تا روحیه دینی را از ما بگیرد و روحیه دنیامداری و عیش و عشرت را جایگزین آن کند و اگر با این روحیه جلو برویم دیگر توان مقابله با آمریکا را نخواهیم داشت».

گروهی از روحانیون در ایران که تعداد قابل توجهی از آنها نیز نماینده علی خامنه‌ای در شهر‌های مخلتف هستند در سال‌های اخیر بارها نسبت به برگزاری کنسرت موسیقی اعتراض کرده و خواستار توقف چنین برنامه‌هایی شده‌اند.

آنها می‌گویند که با موسیقی «مشکلی» ندارند٬ اما با برگزاری کنسرت به شیوه‌های کنونی مخالف هستند و معتقدند این شیوه برگزاری کنسرت منجر به گسترش «ابتذال» و «فحشا» در جامعه می‌شود.

احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد از جمله این روحانیون بود که با استدلال مشابهی توانست برگزاری کنسرت در شهر مشهد را ممنوع کند و وزارت ارشاد دولت حسن روحانی نیز با «عقب‌نشینی» در مقابل این روحانی محافظه‌کار٬ صدور مجوز برگزاری کنسرت در این شهر را متوقف کرد.

XS
SM
MD
LG