لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۶

دادستان قزوین: هزار گروه نفوذی در شبکه‌های اجتماعی را شناسایی کرده‌ایم


اسماعیل صادقی نیارکی٬ دادستان عمومی استان قزوین
اسماعیل صادقی نیارکی٬ دادستان عمومی استان قزوین

دادستان عمومی استان قزوین از شناسایی هزار گروه «نفوذی» در شبکه‌های اجتماعی در این استان و صدور برخی احکام کم‌سابقه برای برخی از آن‌ها خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر٬ اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه دوم تیر در یک نشست خبری این مطلب را بیان کرده و افزوده این گروه‌ها «علیه امنیت کشور» فعالیت اجتماعی داشته‌اند.

به گفته این مقام قضایی، این افراد و جریان‌ها «برخی در ابتدای کار و برخی حین فعالیت بودند که با شناسایی آن‌ها از حرکت تخریبی آن‌ها جلوگیری شد».

صادقی نیارکی همچنین از «تذکر دادستانی قزوین» به ۲۰۰ فعال مجازی سخن به میان آورده و گفته از ۳۰۰ نفر دیگر در خصوص فعالیت‌های آن‌ها در فضای مجازی٬ «تعهد» گرفته شده است.

این مقام قضایی اضافه کرده است: «در یک مورد فرد محکوم را ملزم کردیم کتاب انقلاب اسلامی را بخواند و خلاصه آن را مانند پایان نامه دانشگاهی ارائه کند».

به گفته صادقی نیارکی، «رویکرد ما در این نوع مجازات‌ها٬ ارتقاء بینش فرهنگی خاطی بوده و یا در مورد دیگری فرد را به خواندن رساله مراجع عظام محکوم کردیم و نیز فردی با حفظ قرآن بخشیده شد».

دادستان قزوین همچنین به کسانی که «عکس‌های افراد ضد انقلاب و سران رژیم سابق» را در پروفایل خود بارگذاری می‌کنند هشدار داده که این عمل «زیبنده نظام نیست و با آن برخورد می‌کنیم».

به گقته وی، «فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اگر خلاف قانون، اخلاق، دین و شرع و مقررات باشد مشمول برخورد دستگاه قضایی خواهد بود و در این زمینه با کسی تعارف نداریم».

قزوین از جمله استان‌های ایران است که مسئولان قضایی این استان همواره برخورد‌های سخت‌گیرانه‌ای با فعالان شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

دادستانی قزوین در سال‌های اخیر بار‌ها درباره برخی فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی به فعالان این حوزه هشدار داده و در پاره‌ای از موارد نیز اقدام به بازداشت آن‌ها کرده است.

جریان حزب‌الله در قزوین نیز از جمله گروه‌هایی به شمار می‌رود که در یک سال گذشته بیانیه‌های تندی در مخالفت با برخی مسائل اجتماعی و فرهنگی منتشر کرده است.

اردیبهشت ماه پارسال نیز دادستان قزوین در پی هشدار نیرو‌های حزب‌الله درباره گسترش اپیلاسیون کامل بدن زنان در آرایشگاه‌های این استان اعلام کرده بود که سالن‌های آرایشی «متخلف» پلمب خواهد شد.

صادقی نیارکی گفته بود عمل «غیر قانونی و غیر شرعی» {اپیلاسیون} جرم محسوب می‌شود ولو اینکه ارائه دهندگان آن مجوز و پروانه‌ای برای تاسیس موسسه خود گرفته باشند.

دادستانی قزوین ششم خرداد ماه امسال نیز از دستگیری ۳۵ دختر و پسر جوان در قزوین به جرم حضور در یک مهمانی و مجازات بلافاصله آن‌ها با ۹۹ ضربه شلاق خبر داده بود که این خبر در آن زمان بازتاب‌های گسترده‌ای به همراه داشت.

XS
SM
MD
LG