لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۵

سانچی همچنان در آتش می‌سوزد؛ جسد دو خدمه و جعبه سیاه نفتکش پیدا شد


دمای فعلی کشتی ۸۹ درجه است و دود غلیظی در منطقه وجود دارد.
دمای فعلی کشتی ۸۹ درجه است و دود غلیظی در منطقه وجود دارد.

پس از گذشت یک هفته از وقوع حادثه برای نفتکش سانچی با ۳۰ خدمه ایرانی، رسانه‌ها و مقامات ایران خبر دادند که تیم امداد و نجات چین به مدت نیم ساعت وارد این کشتی شده و جسد دو خدمه را پیدا کرده اما هویت آنان مشخص نیست.

پیش از این نیز جسد یک خدمه ایرانی این کشتی پیدا شده بود.

خبرگزاری صداوسیما صبح شنبه ۲۳ دی خبر داد که تیم امداد و نجات چین وارد نفتکش سانچی شده و جسد دو خدمه این کشتی را پیدا کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، هویت این دو جسد هنوز مشخص نشده است. نیروهای امدادی چین همچنین جعبه سیاه این کشتی را پیدا کرده‌اند.

در همین حال، سیروس کیان ارثی مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت که نیرو‌های امداد و نجات چین ساعت هشت و ۳۵ دقیقه (به وقت محلی) به مدت نیم ساعت وارد کشتی شدند و جسد دو خدمه کشتی را پیدا کردند.

به گفته آقای کیان ارثی، به دلیل زیاد بودن گاز‌های سمی و نبود اکسیژن کافی، نیرو‌های چینی پس از نیم ساعت از کشتی خارج شدند.

در همین حال خبرگزاری ایرنا به نقل از مقامات چینی اعلام کرد که دمای فعلی کشتی ۸۹ درجه است و دود غلیظی در منطقه وجود دارد. تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که این نفتکش همچنان در آتش می‌سوزد.

نفتکش پانامایی سانچی که در اجاره ایران است ۱۶ دی با یک کشتی باری چینی تصادف کرد و دچار حریق شد. این نفتکش، ۳۰ خدمه ایرانی و دو خدمه بنگلادشی داشته است. سانچی حامل ۱۳۶ هزار تُن نفت خام به مقصد کره جنوبی بود.

اصغر محمود‌پور مدیرکل دفتر ایمنی، کیفیت و حفاظت کشتی‌های کشتیرانی ایران روز ۲۱ دی گفته بود که تا شعاع ۷۰ کیلومتری نفتکش سانچی، به جز چند جلیقه نجات هیچ نشانی از دریانوردان این نفتکش دیده نشده است.

وی در عین حال نسبت به نجات خدمه این نفتکش ابراز امیدواری کرده و گفته بود که اگر دریانوردان لباس غوطه‌وری مخصوص دریانوردان بر تن داشته باشند می‌توانند حتی تا ۲۰ روز در برابر درجه دمای پایین دریا مقاومت کنند.

پیش از این مسئولان ایرانی احتمال داده بودند که خدمه نفتکش سانچی در موتورخانه کشتی محبوس شده باشند.

علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از سوی رئیس‌جمهوری ایران به عنوان رئیس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت سانچی منصوب شده و برای پیگیری وضعیت این کشتی به چین سفر کرده است.

در همین حال به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای ربیعی گفته که «قرار است نیروهای ایرانی هم با چینی‌ها به سمت کشتی اعزام شوند و من فکر می‌کنم که به عرشه برسند».

وی اضافه کرد: «باید حرارت کنترل شود تا به نتیجه نهایی برسیم».

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران نیز اعلام کرده که نیرو‌های تکاور ارتش ایران آماده انجام عملیات ورود به عرشه کشتی هستند و در صورت فراهم بودن شرایط این عملیات انجام خواهد شد.

XS
SM
MD
LG