لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۵

آمریکا چند شرکت و تاجر روس را به خاطر حملات سایبری تحریم کرد


دولت آمریکا روز دوشنبه ۲۱ خرداد چند شرکت و تاجر روس را به خاطر مشارکت در حملات سایبری و کمک به نهادهای نظامی و امنیتی روسیه در سایر فعالیت‌های زیان‌بار تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که پنج شرکت روسی و سه تن از مدیران آنها را طبق مقررات مصوب سال گذشته و فرمان ریاست‌جمهوری در زمینه مقابله با حملات سایبری به شبکه‌های کامپیوتری آمریکا تحریم کرده است.

طبق این تحریم، اموال اين شرکت‌ها و افراد در آمریکا مسدود خواهد شد و اشخاص و شرکت‌های آمریکایی حق معامله با آنها را ندارند.

وزارت خزانه‌داری در بخشی از بیانیه خود گفت: «دولت آمریکا همواره با عوامل زیان‌باری که به نیابت از فدراسیون روسیه و نهادهای نظامی و اطلاعاتی آن کشور برای افزایش قابلیت‌های تهاجمی روسیه در عرصه سایبری فعالیت می‌کنند، مقابله می‌کند».

در این بیانیه آمده است که این تحریم‌ها بخشی از واکنش به شماری از حملات سایبری از جمله حمله موسوم به «نوت پتیا» در سال گذشته، هک رایانه‌های شبکه انتقال انرژی آمریکا و شبکه‌های ارتباطاتی بین‌المللی است.

این وزارتخانه همچنین افزود روسیه در حال ردگیری کابل‌های زیردریایی است که بخش اعظم اطلاعات ارتباطاتی جهان از طریق آنها منتقل می‌شود.

شرکت‌هایی که هدف این تحریم قرار گرفته‌اند عبارتند از: شرکت دیجیتال سکیوریتی و دو شرکت زیر مجموعه آن به نام‌های‌ ای‌ارپی اسکن و امبدی، موسسه تحقیقات علمی کوانت و دایوتکنوسرویسز.

سه فردی که نام آنها در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته، عبارتند از: الکساندر لوویچ تریبون، اولگ سرگئیوویچ چیریکوف و ولادیمیر یاکوولوویچ کاگانسکی که هر سه نفر برای دایوتکنوسرویسز کار می‌کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید شرکت روسی دیجیتال سکیوریتی به اداره امنیت فدرال روسیه کمک‌های فنی و مادی ارائه کرده است.

شرکت دایوتکنوسرویسز نیز برای نهادهای دولتی روسیه تجهیزات غواصی و تجسس دريايی از جمله یک زیردریایی تولید کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز از قول استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، گزارش داد «شرکت‌ها و افرادی که امروز تحریم شده‌اند به طور مستقیم در بهبود فعالیت‌های سایبری و تجسسی زیردریایی روسیه از طریق همکاری با اداره امنیت فدرال روسیه و به خطر انداختن امنیت آمریکا و متحدان آن مشارکت کرده‌اند».

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و رویترز/ ش.ر/ ک.ر
XS
SM
MD
LG