لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۱۴

دادستان تهران: امیدوارم پرونده ترور استادان به سرنوشت پرونده علی‌محمدی دچار نشود


عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران روز سه شنبه ابراز امیدواری کرده که پرونده ترور استادان دانشگاه پیگیری شده و «به پرونده علی محمدی، تبدیل نشود.»

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، دادستان تهران گفت: « اميدوارم پليس و دستگاه‌های امنيتی با قاطعيت بيشتر اين خائنين را شناسايی و به سزای اعمال خود برسانند و اميدوارم اين پرونده به سرنوشت پرونده استاد علی محمدی تبديل نشود و قابل قبول نيست که پرونده‌ها اين گونه شود.»

مسعود علی محمدی
، دانش‌آموخته دکترای فیزیک با گرایش ذرات بنیادی در دانشگاه صنعتی شریف بود و از سال ۱۳۷۴ در گروه فيزيک دانشگاه تهران، کوآنتوم مکانيک و الکترومغناطيس تدریس می‌کرد. وی همچنین عضو وابسته پژوهشکده دانش‌های بنیادی ایران بود و دی ماه سال پیش، در سوءقصدی کشته شد.

دادستان تهران، آن زمان و پس از ترور آقای علی محمدی گفته بود: «بازپرس از محل بازديد و دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرده و تحقيقات به منظور دستگيری عامل اين انفجار و علت و انگيزه آن در دادسرای جنايی آغاز شده است.» هرچند آقای جعفری دولت آبادی خود خبر از پیگیری این پرونده داده بود، با این حال روز سه شنبه تایید کرده که این پرونده هنوز به سرانجام نرسیده است.

نام علی محمدی، استاد دانشگاه تهران در «پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاهیان حامی میرحسین موسوی» در میان نام استادانی آمده بود که دو روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی آقای موسوی برای مقام ریاست جمهوری ایران حمایت کرده بودند.

دکتر مجید شهریاری، استاد فیزیک و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همچنین محقق جمهوری اسلامی ایران در پروژه سزامی، صبح روز دوشنبه زمانی که به همراه راننده و همسرش به سمت دانشگاه در حرکت بود، در حوالی میدان ارتش در اثر انفجار بمب کشته شد.

دکتر شهریاری پس از مسعود علی‌محمدی، دومین محقق ایران در پروژه سزامی بود که به قتل رسید.

همچنین در این سوء قصد همسر و راننده آقای شهریاری نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

دکتر فریدون عباسی، دیگر استاد دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی نیز صبح دوشنبه زمانی که به همراه همسرش در حال پارک خودروی خود در خیابان ولنجک و در نزدیکی دانشگاه بود، مورد سوء قصد قرار گرفت، اما به گفته خبرگزاری مهر وی متوجه بمب‌گذاری شده و از محل حادثه فاصله گرفت اما مجروح شد.

پس از این انفجار دکتر عباسی و همسرش به بیمارستان طالقانی منتقل شدند و تحت مداوای سرپایی قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این مورد گفته بود که هر دو سوء قصد توسط افراد موتورسوار صورت گرفته است و در هر دو مورد، بمبی با آهنربا به بدنه ماشین نصب شده است.
XS
SM
MD
LG