لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۹

اعلام آمادگی ارتش ایران برای برخورد با اقدامات احتمالی گروه حکومت اسلامی


جانشین فرمانده ارتش ایران روز چهارشنبه هفتم تیر از آمادگی نیروهای مسلح ایران برای برخورد با اقدامات احتمالی گروه حکومت اسلامی (داعش) به تلافی حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع این گروه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمدرضا پوردستان گفت:«طبیعی است که دشمن کارش دشمنی کردن است و در صدد مقابله برخواهند آمد».

وی اشاره کرد که نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی توانایی « مقابله جدی» با اقدامات احتمالی را دارند.

سپاه پاسداران، روز ۲۸ خرداد اعلام کرد که در واکنش به حملات گروه حکومت اسلامی (داعش) به مجلس ایران و آرامگاه آیت الله خمینی یک مقر آن گروه در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را با موشک های میان برد زمین به زمین مورد حمله قرار داده است.

در حملات ۱۷ خرداد تهران، ۱۷ تن کشته و بیش از ۵۰ تن زخمی شدند.

پس از آن، مقام های امنیتی و قضایی ایران اعلام کردند که ده‌ها تن را در استان‌های البرز، آذربایجان غربی، فارس، کرمانشاه و کردستان دستگیر کرده اند.

در این ارتباط، روز شنبه سوم تیرماه و پس از شنیده شدن صدای تیراندازی در فرودگاه مهرآباد، محسن همدانی، معاون امنیتی استانداری تهران، اعلام کرد که مانور «مقابله با اقدامات تروریستی» در سالن چهار این فرودگاه برگزار شده است.

سه روز پس از آن، رسانه‌های ایران از کشته شدن مهدی یزدی، مأمور حفاظت فرودگاه، در جریان این «مانور» خبر دادند و روابط عمومی فرماندهی حفاظت سپاه پاسداران نیز آن را تأیید کرد.

با این همه، سپاه پاسداران درباره جزئیات این حادثه توضیحی ارائه نکرده است.

به نوشته ایلنا، جانشین فرمانده ارتش ایران در بخشی از سخنان خود اعلام کرد که «تاکنون ۶۰ گروه تروریستی» وارد ایران شده اند اما «هیچ کدام» نتوانسته اند موفق شوند.

آقای پوردستان به تاریخ ورود این گروه‌ها اشاره نکرد و توضیحی در مورد تعداد و نیز هویت اعضای این آنها نداد.

این مقام نظامی در عین حال نگفت که چه تعداد از این گروه‌ها، قبل از حمله موشکی سپاه پاسداران و چه تعداد بعد از آن وارد ایران شده بودند.

XS
SM
MD
LG