لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۳۴

وزارت اطلاعات ایران از «دستگیری یک گروه وابسته به داعش» خبر داد


وزارت اطلاعات ایران از دستگیری یک «گروه تروریستی» دیگر خبر داد که به شبه‌نظامیان داعش وابسته است.

اطلاعیه این وزارتخانه که روز شنبه سوم تیر ماه منتشر شده است عنوان می‌کند که گروه یادشده «قصد انجام اقدامات تروریستی در استان‌های عمقی و شهرهای مذهبی کشور را داشت»، اما وزارت اطلاعات آن را شناسایی و روز جمعه اعضایش را بازداشت کرد.

این اطلاعیه می‌افزاید که از بازداشت‌شدگان چندین قبضه کلاشینکف و مسلسل برتا، کمربندهای انتحاری، مواد پیش‌ساز بمب، فتیله‌های انفجاری و دیگر ابزارهای فنی ساخت بمب کشف گردیده است. تصاویر این سلاح‌ها و ابزار را نیز خبرگزاری کار ایران، ایلنا، منتشر کرده است.

پایتخت ایران روز ۱۷ خرداد صحنه حملاتی بود که به کشته شدن دست‌کم ۱۷ نفر انجامید. گروه موسوم به «حکومت اسلامی» یا داعش که قبل از آن نیز ایران را به انجام حمله تهدید کرده بود، مسئولیت این رخدادها را برعهده گرفت و پس از آن بود که وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در بیانیه‌های جداگانه‌ای از دستگیری چند گروه تروریستی دیگر در کشور خبر دادند.

طبق یکی از بیانیه‌های وزارت اطلاعات که روز ۱۹ خرداد منتشر شد، ۴۱ نفر از اعضای داعش در استان‌های مختلف دستگیر شدند از جمله تهران، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی.

سپاه پاسداران نیز در روزهای بعد از انهدام گروه‌های تروریستی در استان‌های سیستان و بلوچستان و کردستان خبر داد و عنوان کرد گروهی که در سیستان و بلوچستان بوده از حمایت‌های سازمان جاسوسی عربستان سعودی بهره می‌برده است.

این نیروی نظامی اما در اقدامی دیگر روز ۲۸ خرداد چندین فروند موشک به مناطقی در دیرالزور سوریه پرتاب و اعلام کرد که مواضع «گروه‌های تکفیری» را هدف قرار داده است.

این مدت نیروی انتظامی نیز از دستگیری افراد مرتبط با داعش در تهران و کرج خبر داده است.

XS
SM
MD
LG