لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۳

اعتصاب کارگران در شرکت سنگ آهن مرکزی به تغییر مدیرعامل انجامید


مراسم معارفه اکبر نوروزی به عنوان مدیرعامل سنگ آهن مرکزی؛ در روز دوشنبه پنجم فروردین
مراسم معارفه اکبر نوروزی به عنوان مدیرعامل سنگ آهن مرکزی؛ در روز دوشنبه پنجم فروردین
در پی اعتصاب بيش از دو هزار کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ايران و شماری از ساکنان شهر بافق در استان يزد، مدير عامل جديدی برای اين شرکت تعيين شد.

اعتصاب و تظاهرات روزهای اخير در اعتراض به معرفی يک فرد غيربومی برای مديريت شرکت سنگ آهن مرکزی ايران صورت گرفته بود.

به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی، کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ايران روز شنبه در پی انتصاب مدير عامل جديد شرکت سنگ آهن مرکزی بافق دست از کار کشيدند و صبح روز يکشنبه با اجتماع در مقابل ساختمان فرمانداری اين شهر، با سر دادن شعارهايی نسبت به معرفی مديرعامل غيربومی شرکت در شرکت سنگ آهن مرکزی ايران اعتراض کردند.

اين روزنامه نوشت که معترضان با دخالت پليس پراکنده شدند، اما همراه با جمع کثيری از کسبه و اهالی بافق در ميدان شهدای اين شهر تجمع و سپس راهپيمايی کردند.

روزنامه کيهان نيز در اين مورد نوشت که اهالی بافق در پی اعتراض به انتصاب و برکناری دو روزه مديرعامل جديد شرکت سنگ آهن مرکزی اين شهر، با برخورد شديد و دور از انتظار نيروی انتظامی مواجه شدند.

اين روزنامه افزود: معترضان در مقابل فرمانداری بافق تجمع کردند و خواستار پاسخگويی مسئولان شهر و استان يزد به «اين بی‌تدبيری و سوء مديريت» شدند، اما با آنان به شدت برخورد شد.

کيهان همچنين نوشت که در پی اين برخورد، مردم با تجمع در ايستگاه راه آهن بافق، تا ساعت‌ها از تردد قطارهای مسافری و باری جلوگيری کردند.

در اين ميان معترضان برخی درخواست‌های رفاهی از جمله دوبانده شدن جاده بافق – يزد و گازکشی شهر بافق را مطرح کردند.

در پی اين اعتراض‌ها اکبر نوروزی، مدير غيربومی شرکت سنگ آهن مرکزی، که روز دوشنبه مراسم معارفه‌اش برگزار شده بود، پس از چند روز استعفا کرد و روز پنجشنبه، عليرضا ياراحمدی بافقی به عنوان مديرعامل جديد اين شرکت معرفی شد.

در عين حال، محمدرضا بابايی، معاون برنامه‌ريزی استاندار يزد، خبر داد که بيش از ۲۰۰ ميليارد ريال اعتبار اوليه برای طرح گازرسانی به بافق اختصاص يافته است.
XS
SM
MD
LG