لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۵

بازداشت ۳۲ دانشجوی حاضر در یک پارتی در کرج


در ماه های اخير، اين چندمين بار است که پليس کرج اقدام به دستگيری شرکت کنندگان در ميهمانی های خصوصی می کند.
در ماه های اخير، اين چندمين بار است که پليس کرج اقدام به دستگيری شرکت کنندگان در ميهمانی های خصوصی می کند.

سه ماه پس از دستگيری های گسترده در کرج، پليس ايران روز شنبه از دستگيری ۳۲ دانشجوی شرکت کننده در یک پارتی در این شهر خبر داد.


به گفته رييس پليس امنيت عمومی استان تهران، پليس کرج روز پنج شنبه ۳۲ دانشجو را در يک ميهمانی در اين شهر دستگير کرده است.


براساس گزارش پليس، دستگيرشدگان همگی از دانشجويان دانشگاه تهران هستند که در جشن مدال آوری يکی از همکلاسی های خود که در يک المپياد جهانی مدال گرفته بود شرکت کرده بودند.


بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، پلیس می گوید که در این مراسم ۱۱ دختر و ۲۱ پسر دانشجو حضور داشتند که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت «غیر طبیعی و نیمه عریان» قرار داشتند و پس از هماهنگی با مقام قضایی، توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.



  • ايران در سال جاری قوانين سختگيرانه اخلاقی را اجرا کرده است به طوری که طی چند ماه گذشته هزاران نفر از زنان ايرانی به دليل نوع پوشش خود يا بازداشت شده و يا از پليس اخطار گرفته اند.

در ماه های اخير، اين چندمين بار است که پليس کرج اقدام به دستگيری شرکت کنندگان در ميهمانی های خصوصی می کند.


در مرداد ماه گذشته، رييس پليس اين شهر از دستگيری بيش از ۲۰ نفر در يک ميهمانی در کوی کارمندان کرچ داد. به گفته مجيد آزمون، رييس پليس انتظامی کرج، ماموران انتظامی با حکم قضايی وارد منزلی شده و ۲۰ دختر و پسر جوان شرکت کننده در یک ميهمانی را دستگير کردند.


پيشتر نيز در کرج، پليس در يک شب بيش از ۲۳۰ نفر از جوانان را به جرم شرکت در يک کنسرت راک زير زمينی در محمد شهر دستگير کرده بود.


پليس ايران پس از اين دستگيری بی سابقه که روزنامه های جمهوری اسلامی از آن به عنوان «بزرگترين بازداشت در ايران » نام بردند، گفت که کنسرت يادشده غيرقانونی بود و آن را «ميهمانی شيطانی» لقب داد.


ايران در سال جاری قوانين سختگيرانه اخلاقی را اجرا کرده است به طوری که طی چند ماه گذشته هزاران نفر از زنان ايرانی به دليل نوع پوشش خود يا بازداشت شده و يا از پليس اخطار گرفته اند.


خبرگزاری فرانسه، در گزارشی درباره دستگيری پنج شنبه شب جوانان در کرج نوشت:« ايران يکی از سخت ترين دوران خود را تجربه می کند. در طول ماه های گذشته، پليس ايران به هزاران زن در مورد شيوه لباس پوشيدنشان که از نظر آنها غير اسلامی قلمداد شده، هشدار داده است.»


این گزارش می افزاید: «ميهمانی های مختلط و نوشيدن مشروبات الکلی چه در مکان های عمومی و چه در محافل خصوصی ممنوع است. و شرکت در ميهمانی ها با جنس مخالف ناشايست بوده و رقصيدن با موسيقی غربی هم باعث نارضايتی حکومت است.»


XS
SM
MD
LG