لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۴

«بازداشت ۲۳۰ نفر در يک کنسرت زيرزمينی در کرج»


کنسرت یکی از گروه های موسیقی زیرزمینی ایرانی در هلند
کنسرت یکی از گروه های موسیقی زیرزمینی ایرانی در هلند

ماموران پليس جمهوری اسلامی روز شنبه ۱۳مرداد در يورش به يک کنسرت راک زيرزمينی در منطقه محمدشهر کرج، ۲۳۰ تن را بازداشت کردند.


خبرگزاری فرانسه از قول يکی از وب سايت های وابسته به صدا و سيمای جمهوری اسلامی گزارش داده است که در اين کنسرت، لوازم ضبط، سی دی، «لباس های دکولته،نوشيدنی های الکلی و مواد مخدر» کشف شده است.


در اين وب سايت از قول علی فرهادی دادستان کرج نقل شده که تحقيق در اين زمينه جريان دارد و افراد بازداشت شده، «مجازات خواهند شد.»


پايگاه اينترنتی «جام جم» نيز در گزارشی زير عنوان «آوای رپ خوان ها با حضور پليس خاموش شد» نوشته است: «در پی اطلاع ماموران انتظامی از يک فراخوان اينترنتی برای حضور جوانان در مراسم رپ خوانی در يکی از باغهای اطراف کرج ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و با تحقيقات تخصصی مشخص شد، عاملان برگزاری اين پارتی پس از دعوت ، عنوان کرده اند بزودی با کسانی که تمايل به حضور دارند تماس خواهند گرفت ، به طوری که هيچ يک از دعوت شدگان از مکان و زمان برگزاری پارتی رپ خوان ها اطلاع نداشتند. »


اين پايگاه اينترنتی همچنين نوشته است: «با جمع بندی اطلاعات مربوط به اين پارتی و گزارش موضوع ، ماموران با مجوز قضايی وارد باغ شدند و دهها دختر و پسر جوان را که با پوشش نامناسب در حال رقص و پايکوبی بودند، دستگير کردند.»


بيش از ۱۱۰ تن از بازداشت شدگان به بازداشت گاه رجايی شهر منتقل شده اند.


بر پايه اين گزارش، تعدادی از خوانندگان نيز بازداشت شده اند. اين گزارش همچنين افزوده است: «در تحقيقات معلوم شد که برخی از شرکت کنندگان در اين پارتی ، در خارج از کشور زندگی می کنند و به دعوت برگزارکنندگان ، در اين محل حضور پيدا کرده اند. تحقيق در اين زمينه ادامه دارد.


محدوديت های موسيقی راک


گروه های موسيقی راک در ايران، تنها در صورتی که از مجوز قانونی برخوردار باشند، اجازه فعاليت دارند. در سال های اخير شمار گروه های موسيقی راک حال افزايش بوده است.


سرپرست يکی از گروه های موسيقی راک اخيرا در گفت و گو با خبرگزاری فارس، به محدوديت هايی که اين نوع موسيقی با آن رو به رو است اشاره کرد و گفت: « برای توضيح بيشتر به سال ۸۲ بر می گردم که پس از پايان کنسرت بدون اينکه دليل مشخصی داشته باشد سه روز روانه زندان شديم و هيچ کس نپرسيد چرا و به چه جرمی به زندان رفتيم و تا همين الان هم متوجه نشديم که چرا برخورد امنيتی با ما شد.»


در پايان فروردين ماه سال جاری نيز تعدادی از گروه های موسيقی «زيرزمينی» بازداشت شدند و استوديو هايی که در آن آهنگ های خود را ضبط می کردند توسط نيروی انتظامی پلمپ شد.

يکی از خواننده‌های رپ در تهران در آن زمان به راديو فردا گفته بود که شش تن در اين رابطه بازداشت شدند. به گفته وی، از روز ۳۰ فروردين، سه استوديو که موسيقی زيرزمينی را در آن ضبط می‌کردند، پلمپ شد و چند نفرازخواننده‌های اين گروه‌ها دستگير شدند.


XS
SM
MD
LG