لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۵

وزیر کشور بریتانیا:‌ اعضای شبکه سلمان العبیدی هنوز تحت تعقیب هستند


آمبر راد، وزیر کشور بریتانیا، روز یکشنبه هفتم خرداد،‌ گفت: اعضای شبکه سلمان العبیدی، عامل حمله انتحاری هفته گذشته در منچستر هنوز تحت تعقیب‌ هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر کشور بریتانیا با اشاره به پایین آمدن سطح تهدید تروریستی در این کشور پس از تحقیقات پلیس، اعلام کرد که اعضای این شبکه هنوز بازداشت نشده‌اند.

پیشتر پلیس گفته‌بود که تعداد زیادی از اعضای شبکه بمب گذاری در کنسرتی در منچستر را بازداشت کرده‌است. روز شنبه نیز دو عضو دیگر این شبکه بازداشت شدند.

در پی این دو بازداشت، ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، اعلام کرد که سطح آماده‌باش در این کشور از «حاد» به «شدید» تنزل می‌یابد.

بازداشت‌های تازه به دست پلیس بریتانیا در راستای کشف شبکه‌ای‌ است که به باور آنها پشت این رخداد قرار داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای امنیتی برای ورود به محل اقامت افراد مظنون از مواد منفجره قابل کنترل استفاده کرده‌اند.

تا روز شنبه و پیش از فرمان جدید خانم می، کل بریتانیا در حالت حداکثر آماده‌باش اضطراری قرار داشت که به معنای قریب‌الوقوع بودن یک حمله دیگر است.

در این شرایط نیروهای ارتش هم آماده پیوستن به پلیس هستند و به کارکنان بیمارستان‌ها در سراسر کشور گفته شده که برای یک حمله دیگر آماده باشند.

به نوشته رویترز، خانم راد که در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه جهانی «بی بی سی» سخن می‌گفت، از ادامه عملیات پلیس برای دستگیری اعضای این شبکه خبر داد و گفت: تاکنون در این ارتباط ۱۱ تن دستگیر شده‌اند.

پلیس عکسی از سلمان العبیدی، مهاجم ۲۲ ساله، را منتشر کرده که ساعاتی قبل از اینکه وی خود را منفجر کند، گرفته شده‌است.

پیشتر دولت بریتانیا گفته بود که سلمان العبیدی برای سرویس‌های امنیتی این کشور شناخته شده بوده اما وزیر کشور بریتانیا از توضیح بیشتر درباره این مساله پرهیز کرده‌است.

انفجار انتحاری دوشنبه شب گذشته در محل کنسرتی در منچستر ۲۲ کشته و۵۹ زخمی برجای گذاشت.

حمله منچستر خونین‌ترین رخداد تروریستی در بریتانیا از سال ۲۰۰۵ به این سو بوده است. تابستان ۲۰۰۵ (۱۳۸۴) گروه تروریستی القاعده با بمب‌گذاری در چند ایستگاه‌ متروی لندن ۵۲ تن را کشت.

حادثه منچستر انتقادات شدیدی را نیز متوجه دولت بریتانیا کرده که بودجه پلیس این کشور را کاهش داده است.

گروه حکومت اسلامی مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

XS
SM
MD
LG